Organizacja GS1 Polska
Instytut Logistyki i Magazynowania
Instytut Logistyki i Magazynowania, Instytut Badawczy
Marka Polskiej Gospodarki

A+ A A-
Standard opisu produktu poprawia pozycjonowanie w wyszukiwarkach

W październiku 2015 roku rozpoczęły się intensywne badania weryfikujące wpływ na ruch organiczny sklepu internetowego ze względu na poprawność użycia danych strukturalnych. Zostały one przeprowadzone przez Traffic Trends (agencję skupiającą się na obsłudze sklepów internetowych), BDSklep.pl – jednego z największych w Polsce supermarketów internetowych oraz Instytut Logistyki i Magazynowania i polską organizację GS1, które badają i wspierają rynek e-commerce, szczególnie w zakresie wprowadzania  standardów i poprawnej identyfikacji produktów.


Standard opisu, który został zastosowany, oparty jest o SCHEMA.org (społeczność wspierana m.in.  przez Google, Microsoft, Yahoo – w celu uporządkowania opisów w sieci internetowej). Każdy z produktów został opisany wraz z identyfikatorem GTIN (popularnym kodem kreskowym nadawanym produktom). Celem badania była weryfikacja wpływu prawidłowej implementacji danych strukturalnych na ruch generowany z wyszukiwarki internetowej Google, a także wpływ na ruch wprowadzonego numeru GTIN. Obserwując za pomocą specjalnych narzędzi ruch na stronie BDSKlep, po zaimplementowaniu standardu SCHEMA.org zaobserwowane zostały wyraźne wzrosty we wszystkich istotnych czynnikach przy czym w przypadku współczynnika CTR (klikalność) zaobserwowany wzrost wyniósł prawie 10%.


Badania dowiodły również, że strona BDsklep.pl wyświetlała w wynikach Google o 2% więcej haseł, co po analizie przypisano z jednej strony działaniom marketingowym sklepu, jak i wprowadzeniu na kartę produktu coraz bardziej popularnego w sieci identyfikatora GTIN. Na podstawie tych badań partnerzy wspólnie ocenili, że korzystanie ze standardu SCHEMA.org daje e-sklepom wymierne korzyści. Należy przy tym brać pod uwagę wprowadzanie wszelkich pól standardu tak, by produkt był widziany w sieci jak najlepiej. W tym wypadku GTIN jest doskonałym elementem, który może wzmocnić widoczność sklepu w internecie.


Partnerzy doszli do wniosku, że badania będą dalej kontynuowane i mają one istotny wpływ na rozwój rynku e-commerce. Bardziej szczegółowe dane z badania znajdują się na stronie: http://traffictrends.pl/portfolio-posts/wplyw-danych-strukturalnych-na-ruch-z-wyszukiwarek-case-study-na-bazie-bdsklep-pl/

Sprawdź nasze rozwiązania:

ILiM standardy GS1 czbILiM lancuchy dostaw czbILiM magazynowanie czbILiM transportILiM zarzadzanie zapasami czbILiM e-gospodarka czbILiM badania czbILiM ewnioski czb

     

 

© Instytut Logistyki i Magazynowania | 2012-2016

Login or Register

LOG IN

Register

User Registration
or Anuluj