Organizacja GS1 Polska
Instytut Logistyki i Magazynowania
Instytut Logistyki i Magazynowania, Instytut Badawczy
Marka Polskiej Gospodarki

A+ A A-
Bezpłatny warsztat dot. obowiązku odbioru e-faktur przez podmioty publiczne

W imieniu Komisji Europejskiej, Ministerstwa Rozwoju oraz Instytutu Logistyki i Magazynowania w ramach wsparcia procesu wdrażania obowiązku odbioru faktur elektronicznych przez podmioty publiczne (wynikającego z postanowień Dyrektywy 2014/55/EU) zapraszamy pracowników podmiotów publicznych na bezpłatny warsztat organizowany w Warszawie, w siedzibie Ministerstwa Rozwoju w dniu 27 listopada 2017r. w godzinach 11.00 – 17.00, sala ABC.


Warsztat jest realizowany w ramach programu Connecting Europe Facility (CEF) i prowadzony przez ekspertów z Komisji Europejskiej. Dedykowany jest dla pracowników działów odpowiedzialnych za wdrożenia systemów informatycznych (w szczególności e-fakturowania) w podmiotach publicznych.


Warsztat będzie prowadzony w języku angielskim. Szczegóły znajdują się w załączniku.

Seminarium EMC, Poznań, 26 października 2017

Würth Elektronik oraz Instytut Logistyki i Magazynowania zorganizowali seminarium techniczne poświęcone zagadnieniom kompatybilności elektromagnetycznej (EMC).

Zaproszenie na seminarium kierowane było szczególnie do projektantów systemów elektronicznych oraz osób pragnących poszerzyć swoja wiedzę z ww. zakresu.

 

Lokalizacja:
Instytut Logistyki i Magazynowania, Laboratorium Urządzeń Elektronicznych
Budynek B, sala B 311, ul. E. Estkowskiego 6, Poznań

 


Agenda:
8.30 – 9.00 Rejestracja uczestników
9.00 – 9.30 Otwarcie seminarium i prezentacja ILiM –  Działania Instytutu Logistyki i Magazynowania w celu wprowadzenia zmian w normach ogólnych IEC wynikających z własności tłumiących zasilaczy napięcia stałego w zakresie szybkich, elektrycznych stanów przejściowych (EFT/BURST)
9.30 – 9.45 Nowe produkty WE – elementy indukcyjne i złączowe
9.45 – 10.45 Przetwornice DC/DC – filtracja cz1:
          • Identyfikacja zakłóceń, dławiki skompensowane, materiały ferromagnetyczne w elementach filtracyjnych
10.45 – 11.15 Przerwa kawowa
11.15 – 12.30 Przetwornice DC/DC – filtracja cz2:
          • Projektowanie filtrów LC
          • Prezentacja na żywo działania filtrów do przetwornicy DC/DC
12.30 – 13.30 Obiad
13.30 – 15.15 Przetwornice impulsowe DC/DC – optymalny dobór elementów indukcyjnych:
          • Parametry cewek, dobór materiału rdzenia w kontekście stratności
          • Narzędzia projektowe wspomagające wybór cewek w przetwornicach - REDEXPERT
          • Weryfikacja wyników symulacji na żywo w układzie z przetwornicą o częstotliwości pracy ~2MHz
          • Scalone moduły przetwornic DC/DC MagI3C - technologia produkcji, porównanie na żywo z dostępnymi rozwiązaniami dyskretnymi.
15.15 – 16.00 Zwiedzanie laboratorium EMC (dla chętnych)
16.00 Zakończenie seminarium

 

Odbyła się konferencja poświęcona RFID

We wrześniu odbyła się konferencja IEEE RFID-TA 2017.

Bogata formuła konferencji obejmowała wystąpienia ekspertów oraz liderów rynku w ramach sesji plenarnych i tematycznych. Konferencja prezentowała współpracę pomiędzy biznesem a sferą nauki, kluczowej dla rozwoju nowych, innowacyjnych rozwiązań.

Konferencja organizowana jest co roku w innym kraju na świecie. Poprzednim razem były to Japonia oraz Chiny. Tym razem kierownictwo IEEE RFID Council wybrało Polskę jako miejsce spotkania świata nauki i biznesu. Oprócz wystąpień ekspertów i sesji plenarnych można było wziąć udział w praktycznych warsztatach organizowanych pierwszego dnia konferencji.

Rozwiązania z zakresu automatycznej identyfikacji oraz Internetu Rzeczy upowszechniają się w ostatnim okresie bardzo dynamicznie, a prognozy rozwoju tego obszaru okazują się często niedoszacowane – technologia rozwija się szybciej niż ktokolwiek przypuszcza. Dlatego stan badań oraz aktualna wiedza na temat dostępnych rozwiązań i kierunków ewolucji technologii jest z pewnością bardzo ważnym aspektem uzyskiwania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej.

Do udziału w konferencji zaprosili przedstawiciele instytucji naukowych oraz świata biznesu. Organizatorem konferencji był Instytut Logistyki i Magazynowania, który od wielu lat wspiera rozwój innowacyjnych technologii, współpracując z instytucjami naukowymi w kraju i za granicą. Konferencja odbyła się w dniach 20-22 września w Warszawie, w hotelu DoubleTree by Hilton. Wydarzenie miało zasięg ogólnoświatowy.

Konferencja była doskonałą okazją do zaprezentowania wyników najnowszych badań oraz trendów w zakresie tematyki RFID oraz nawiązania współpracy nie tylko z polskimi ośrodkami, ale przede wszystkim z wiodącymi ośrodkami zagranicznymi.

Więcej informacji na stronie: http://2017.ieee-rfid-ta.org/

Przyłącz się do programu SULPiTER Enlarged Transfer Programme

Instytut Logistyki i Magazynowania w imieniu swoim i Partnerów programu SULPiTER Enlarged Transfer Programme zaprasza przedstawicieli Ministerstw, władze regionów i miast oraz organizacje badawcze do udziału w Programie, którego celem jest przekazanie wiedzy i wymiana doświadczeń w zakresie transportu towarowego i logistyki miejskiej oraz kształtowania polityki dla efektywnego energetycznie transportu.

Program rusza w styczniu 2018 roku i trwać będzie do lutego 2019. W tym czasie odbędą się trzy sesje warsztatowe - dwie jako webinaria i jedno jako kończące projekt spotkanie stacjonarne w Bolonii.

 

Więcej informacji na temat programu SULPiTER Enlarged Transfer Programme oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie internetowej projektu.

 

Termin zgłoszeń mija 15 października.

 

ILiM z tytułem "Firma zasłużona dla przemysłu opakowań"

Znamy wyniki plebiscytu "Zasłużony dla przemysłu opakowań" oraz "Firma zasłużona dla przemysłu opakowań", organizowanego przez Polską Izbę Opakowań.
W tegorocznej edycji konkursu na tytuł "Zasłużony dla przemysłu opakowań" zgłoszono 9 kandydatur, a do tytułu "Firma zasłużona dla przemysłu opakowań" pretendowało 11 przedsiębiorstw.

Decyzją Kapituły Tytułu "Zasłużony dla przemysłu opakowań" miano to przyznano p. Wacławowi Wasiakowi. Pan Wacław Wasiak jest dyrektorem Polskiej Izby Opakowań, analitykiem rynku opakowań, autorem licznych publikacji branżowych (perspektywy, kierunki i warunki rozwoju). Pełni również funkcję redaktora naczelnego Biuletynu Opakowaniowego.

Natomiast "Firmą zasłużona dla przemysłu opakowań" w edycji 2017 został Instytut Logistyki i Magazynowania.

Wręczenie dyplomów dokumentujących nadanie tytułów oraz nominacji nastąpi w trakcie ceremonii inauguracji targów PAKFOOD (25 września 2017 r.)

Szkolenie z "dyrektywy fałszywkowej"

Instytut Logistyki i Magazynowania zaprasza 5.10.2017 r. na szkolenie pt. „Dwuwymiarowy łańcuch dostaw, czyli jak wdrażać dyrektywę fałszywkową".


Szkolenie skierowane jest w szczególności do branży farmaceutycznej (firm farmaceutycznych, hurtowni, aptek otwartych i szpitalnych) oraz dla wszystkich osób, które śledzą temat dotyczący tzw. dyrektywy fałszywkowej.

Więcej informacji na stronie www.ilim.poznan.pl/farmacja

Odbyło się bezpłatne spotkanie dotyczące e-faktury w zamówieniach publicznych

W Instytucie Logistyki i Magazynowania odbyło się spotkanie z przedstawicielami sektora finansów publicznych w sprawie e-faktury.


Celem spotkania, które odbyło się 20.06.2017 r. była dyskusja na temat wchodzącej 26 listopada 2018 roku w życie ustawy, zobowiązującej wszystkich zamawiających (w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych) do odbioru i przetwarzania faktur elektronicznych. Nowy obowiązek wynikać będzie z konieczności  dostosowania się do przepisów Dyrektywy 2014/55/UE.

Spotkanie realizowane było w ramach projektu pt. „Platforma pośrednicząca elektronicznego fakturowania dla sfery finansów publicznych”, przez Ministerstwo Rozwoju wraz z Instytutem Logistyki i Magazynowania.


Więcej informacji na stronie: www.ilim.poznan.pl/e-faktura

Rozwój polskiej logistyki

Instytut Logistyki i Magazynowania kolejny raz zaprosił na warsztaty poświęcone rozwojowi polskiej logistyki. Spotkanie odbyło się w dniach 19-20 czerwca  w czterech blokach tematycznych:

1.    Monitoring ruchu kolejowego w portach morskich (projekt e-Impact),
2.    Rail Baltica, nowe połączenie intermodalne (projekt NSB CoRe),
3.    Cyfryzacja łańcuchów dostaw (projekt CLOUD),
4.    Budowa Polskiego Port Community System (Polski PCS).

Więcej informacji: http://logistics.pl/warsztaty-transportowe/

E-faktury w urzędach - odbyła się konferencja "E-administracja dla biznesu 2017"

Odbyła się III edycja konferencji e-ADMINISTRACJA DLA BIZNESU 2017 (EAB 2017). Konferencja stanowi platformę wymiany informacji o rządowych planach rozwoju i potrzebach świata biznesu w obszarze e-administracji. Głównym tematem tegorocznej edycji konferencji EAB 2017 było wdrażanie obowiązkowego odbioru faktur elektronicznych przez jednostki sfery finansów publicznych. Ponadto zaprezentowano założenia platformy pośredniczącej e-fakturowania w Polsce.

Podczas konferencji omówiono aspekty prawne, wyzwania oraz korzyści związane z procesem obsługi elektronicznych faktur w urzędach. Przedstawiono punkt widzenia przedstawicieli instytucji publicznych, a także to, jak powinno wyglądać krok po kroku wdrożenie elektronicznego fakturowania w administracji. Przedstawiono również dobre praktyki w tym obszarze zaczerpnięte z innych krajów. Podczas konferencji miała miejsce debata z udziałem ekspertów, którzy odpowiedzieli na pytania uczestników. Do udziału w konferencji zaproszeni zostali w szczególności przedstawiciele instytucji publicznych, dyrektorzy departamentów finansowych, skarbników, główni informatycy oraz przedsiębiorcy realizujący dostawy dla sektora publicznego.

Organizatorami konferencji byli Ministerstwo Rozwoju oraz Instytut Logistyki i Magazynowania, który od wielu lata wspiera rozwój e-administracji i wdrażanie e-usług, współpracując z organami publicznymi w kraju i za granicą. Jesteśmy przekonani, że konferencja będzie wspaniałą okazją do zapoznania się z tematem wprowadzania w administracji odbioru faktur elektronicznych i do dalszej dyskusji nad kierunkami rozwoju usług elektronicznych w Polsce.

Program oraz szczegóły konferencji dostępne na stronie https://www.konferencja-eab.pl/

Instytut Logistyki i Magazynowania na targach transport logistic 2017 w Monachium

9 maja br. podczas pierwszego dnia targów transport logistic 2017, odbyła się specjalna konferencja poświęcona aktualnym wyzwaniom i przyszłości logistyki w Polsce. Moderatorem i jednocześnie autorem jednej z prezentacji był Marcin Foltyński z Instytutu Logistyki i Magazynowania. Do udziału w panelu i debacie zostali zaproszeni przedstawiciele firm specjalizujących się od wielu lat w obsłudze międzynarodowych łańcuchów dostaw. W gronie panelistów znaleźli się: Grzegorz Lichocik – prezes zarządu Dachser Sp. z o.o., Maciej Libiszewski – prezes zarządu PKP Cargo, Sławomir Krzyśków – Business Development Manager Rail Panalpina Polska Sp. z o.o. i Przemysław Mormul, dyrektor Marketingu i Sprzedaży Panalpina Polska Sp. z o.o., Frank Müller – prezes zarządu i Christoph Szakowski dyrektor operacyjny (COO) AsstrA Associated Traffic AG.
Konferencja, w której wzięło udział ponad 100 uczestników, była doskonałą okazją do zaprezentowania międzynarodowej publiczności spektakularnych sukcesów i potencjału polskiej logistyki, z punktu widzenia doświadczonych managerów wysokiego szczebla. Wysokie kwalifikacje polskich logistyków, poprawa wskaźników logistycznych w przedsiębiorstwach, dynamiczny rozwój centrów dystrybucji, portów morskich i terminali intermodalnych oraz rosnące znaczenie przewozów kolejowych w handlu z Chinami – to tyko wybrane pozytywne przykłady konkurencyjności polskiej logistyki, na które zwrócili uwagę eksperci.

Bezpłatne webinary o trendach w logistyce

Instytut Logistyki i Magazynowania zaprasza do wzięcia udziału w bezpłatnych webinarach dotyczących trendów w logistyce. Podczas pierwszego z nich (poniedziałek 15 maja) poruszone zostaną tematy dotyczące m.in. e-commerce, ekonomii współdzielenia i dystrybucji towarów w mieście.

UWAGA - webinary odbywać się będą w j.angielskim.

Transnational Open Trainings for CE FUAs Authorities “Influencing trends in European logistics planning”

Join us and learn about the newest trends influencing city logistics around the World. The trainings are organized by the project SULPiTER (Sustainable Urban Logistics PlannIng To Enhance Regional freight transport) with the aim to improve the Sustainable Urban Logistics Plans (SULPs) in Functional Urban Areas. The two webinars will be conducted by specialists from the Institute of Logistics and Warehousing in Poznan (PL), as a result of two researches conducted in the framework of SULPITER project (desk research and Delphi analysis). The presentations will be enriched with the experience of SULPITER project partners. By taking a part in these webinars, you will get complex information about state of the art in the topic of trends influencing logistics and inspiration for the future. You can expect more than one hour of condensed knowledge useful for developing your FUA.

Date & time: May 15 and 22, 2017 2:00 pm CET
Target: Authorities and policy makers
Language: English
Cost & Registration: free of charge, registration is required (please register before 11/05/2017).


Webinar 1 (15th May 14:00 CET): Consumption, production and spatial organisation
Megatrends on changing consumption and production (e.g. 3D printing, growth of e-commerce, sharing economy and globalization trends) and spatial organization (e.g. logistic sprawl, pick-up network points and Urban distribution centres) are the contents of the first webinar.

Webinar 2 (22th May 14:00 CET): Supply chain management and technologies
Supply chain management and distribution (e.g. Omni-channel logistics or green supply chain principles) and technologies and equipment (e.g. internet of things or clean vehicles) are the topics of the second webinar.

Main drivers affecting these trends will be discussed with participants.
Please register by 11th May: https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/trans_open_training_form


For more information on this event, contact Ms Eleonora Tu:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ph. +39 051 527 3246

Sprawdź nasze rozwiązania:

ILiM standardy GS1 czbILiM lancuchy dostaw czbILiM magazynowanie czbILiM transportILiM zarzadzanie zapasami czbILiM e-gospodarka czbILiM badania czbILiM ewnioski czb

     

 

© Instytut Logistyki i Magazynowania | 2012-2016

Login or Register

LOG IN

Register

User Registration
or Anuluj