Organizacja GS1 Polska
Instytut Logistyki i Magazynowania
Instytut Logistyki i Magazynowania, Instytut Badawczy
Marka Polskiej Gospodarki

A+ A A-
GS1 rusza w Polskę - bezpłatne wykłady o standardach GS1

Z okazji 40 lecia Kodów Kreskowych w listopadzie br. startuje projekt "GS1 rusza w Polskę" To cykl bezpłatnych wykładów, poruszających szereg rozwiązań opartych o standardy GS1.


Do projektu zgłosiły się już 23 uczelnie. Jeżeli jesteście Państwo także zainteresowani przeprowadzeniem w Waszej siedzibie bezpłatnego wykładu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Nie czekajcie do ostatniego dzwonka. Na Wasze aplikacje czekamy tylko do 15 października!

Weź udział w warsztatach transportowych!

Serdecznie zapraszamy na warsztaty pt. "Zrównoważony i bezpieczny transport", które odbędą się 12 września br. w Krakowie. Warsztaty przeznaczone są dla dostawców i użytkowników usług transportowych, operatorów logistycznych, dostawców rozwiązań informatycznych, odpowiedzialnych za efektywność i wydajność procesów logistycznych oraz za strategię rozwoju przedsiębiorstw oraz organizacji otoczenia biznesu i przedstawicieli administracji publicznej.

Ciągle postępująca globalizacja handlu w znaczący sposób wpływa na występowanie zagrożeń szczególnie w międzynarodowych łańcuchach dostaw. Transport jako jeden z kluczowych elementów tych łańcuchów jest działalnością polegającą na przewozie ładunków i właśnie kwestia zachowania bezpieczeństwa oraz równowagi pomiędzy efektywnością finansową  a kosztami zewnętrznymi transportu stają się coraz częściej kluczowym wyzwaniem stojącym przed dzisiejszymi przedsiębiorcami oraz administracją publiczną odpowiedzialną za rozwój infrastruktury transportowej. Dlatego obecnie coraz większego znaczenia nabiera koncepcja zrównoważonego rozwoju i zrównoważonego transportu oznaczająca harmonię z punktu widzenia ekonomicznego społecznego oraz środowiskowego. W efekcie, przedsiębiorstwa zaczynają poszukiwać rozwiązań które pozwolą im na wzrost skuteczności i efektywności realizowanych procesów biznesowych (np. innowacyjne narzędzia wymiany informacji pozwalające na globalną i bezpieczną wymianę danych w łańcuchach dostaw), a regiony poszukują metod rozwiązania makroekonomicznych problemów transportowych, takich jak: kongestia, zanieczyszczenie powietrza, wody, gleby, hałas, produkcja odpadów czy zdarzenia drogowe.

Spotkanie pt. „Zrównoważony i bezpieczny transport” będzie polem do dyskusji nad kierunkami usprawnień w transporcie, jego ograniczeniami, szansami rozwoju oraz przyszłymi wymogami. Zebrane w trakcie najbliższych warsztatów doświadczenia, pokażą jak można podołać wyzwaniom związanym ze stale rosnącym wolumenem transportu towarowego w Polsce w sposób ekonomicznie opłacalny, bezpieczny oraz odpowiedzialny wobec środowiska, klimatu i człowieka.

Spotkanie odbędzie się pod auspicjami projektu EMPIRIC (Enhancing Multimodal Platforms, Inland waterways and Railways services Integration in Central Europe), którego głównym celem jest wsparcie zrównoważonego rozwoju i udoskonalanie funkcjonujących intermodalnych połączeń pomiędzy portami Północnego Adriatyku a terytorium Europy Centralnej.

Więcej informacji, agenda oraz rejestracja: www.logistics.pl/warsztaty_transportowe/

Nowa odsłona aplikacji mobitGS1

Aplikacja mobilna mobitGS1 w unowocześnionej i rozszerzonej wersji właśnie ujrzała światło dzienne. Nowa odsłona, przygotowana przez Instytut Logistyki i Magazynowania specjalnie z okazji 40-lecia kodów kreskowych, pozwala obejrzeć produkty w promocji w aktualnych gazetkach sieci handlowych, sprawdzić ceny z popularnych sklepów i delikatesów internetowych oraz porównywarek cen i serwisów aukcyjnych, poznać skład produktu, opinie, przepisy, informacje o lekach, zamienniki leków i uzyskać wiele innych cennych informacji o produktach.

Nowa aplikacja Instytutu zebrała już pierwsze pozytywne recenzje (AntyApps.pl) i została przetestowana przez ponad 18 tys. użytkowników. Aby do nich dołączyć należy... po prostu pobrać aplikację mobitGS1 i zacząć skanować kody! Polecamy!

Marcin Foltyński Człowiekiem z żelaza!

Niezmiernie miło jest nam poinformować i w ten sposób również nagrodzić sukces naszego kolegi Marcina Foltyńskiego, który w minioną niedzielę został "Człowiekiem z żelaza". Marcin startując w LOTTO Poznań Triathlon 2013 na dystansie: 950 m pływanie, 45km rower, 10,55km bieg - z czasem 02:47:29 zajął rewelacyjne 236 miejsce, pozostawiając w tyle 407 zawodników.

Wielkie GRATULACJE dla Marcina i życzenia kolejnych sukcesów w Ironman Triathlon.

Książki Biblioteki Logistyka jako e-booki!

Pragniemy poinformować Państwa, że z dniem 1 lipca 2013 roku rozpoczęliśmy współpracę z Ogólnopolskim Systemem Dystrybucji Wydawnictw AZYMUT Sp. z o.o. Oznacza to, że część książek, które wydajemy w ramach serii Biblioteka Logistyka, będzie udostępniana w formie e-booków - zarówno w wersji "do kupienia", jak i "do wypożyczenia".


O zaletach e-książek można przeczytać tutaj: http://www.azymut.pl/pl/TWOJA-PIERWSZA-E-KSIAZKA.html

Wydarzenie roku 2013 – kolejny Kongres EXPP Summit tym razem w Polsce!

Miło nam poinformować, że tegoroczna edycja Kongresu Elektronicznego Fakturowania EXPP Summit 2013, organizowanego przez Billentis, będzie miała miejsce w Warszawie (hotel Mariott) w dniach 23 i 24 września.


W Kongresie (objętym patronatem Ministerstwa Gospodarki) wezmą także udział przedstawiciele Instytutu Logistyki i Magazynowania oraz GS1 Polska, prowadząc panel dyskusyjny poświęcony polskim działaniom i praktykom, reprezentując jednocześnie Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania.

 

W imieniu organizatora Kongresu – firmy Billentis – pragniemy serdecznie zaprosić Państwa do udziału w Kongresie, poświęconym elektronicznemu fakturowaniu, który będzie w tym roku obchodził swoje dziewiąte urodziny. Ponad 300 ekspertów e-fakturowania oraz zainteresowanych stron z około 35 krajów spotka się w Warszawie w celu wymiany poglądów na temat aktualnych trendów i perspektyw.

Uczestnicy EXPP Summit 2013 skorzystają z serii ekskluzywnych sesji poświęconych dobrym praktykom i historiom udanych wdrożeń w wielu branżach na całym świecie:

• Obecna i przyszła jurysdykcja w e-fakturowaniu
• Liczne historie sukcesów nadawców oraz odbiorców faktur
• Stan rynku i jego trendy
• Automatyczne przetwarzanie faktur
• Przyszłe standardy e-fakturowania

Zestaw wykładów ekspertów w tej dziedzinie oraz specjalistów z doświadczeniem praktycznym a także dyskusje na podium, przy okrągłym stole, duża powierzchnia wystawiennicza, a także aspekty    transgraniczne e-fakturowania spowodują, że EXPP Summit 2013 będzie obowiązkowym wydarzeniem dla dyrektorów generalnych, finansowych, informatyki, szefów działów rozliczeń, zaopatrzenia, zarządzania fakturami oraz decydentów z obszaru e-fakturowania z całego świata.

Najwyższej klasy prezenterzy z międzynarodowych firm i instytucji będą mówić o swoich doświadczeniach z projektów e-fakturowania.

 

UWAGA!

• Firma Billentis przygotowała 100 bezpłatnych wejściówek dla wybranych uczestników Kongresu. Aby je otrzymać należy zarejestrować się na: www.expp-summit.com/free100

• Treść zaproszenia w pliku PDF.

• Pełna informacja o EXPP Summit 2013 - http://www.expp-summit.com/

Lipcowa obniżka cen na e-szkolenia z logistyki

Tylko do końca lipca wszystkie szkolenia e-learning z logistyki można kupić z 20% rabatem.


Wystarczy 5 kroków, aby zdobyć nowe umiejętności i Certyfikat ukończenia szkolenia:


1. Kliknąć http://e-bit.edu.pl/promocja-lipiec.
2. Wybrać interesujący kurs:

    • - Zarządzanie magazynami: 380 zł teraz 304 zł
    • - Zarządzanie transportem: 420 zł teraz 336 zł
    • - Zarządzanie zapasami: 520 zł teraz 416 zł
    • - Zarządzanie łańcuchem dostaw: 320 zł teraz 256 zł

3. Zapłacić
4. Zrealizować szkolenie on-line
5. Odebrać Certyfikat


Zapraszamy do zapoznania się ze specjalnymi cenami naszych e-szkoleń z logistyki http://e-bit.edu.pl/promocja-lipiec.

Praktyczne szkolenia online z okazji 40-lecia kodów kreskowych

Z okazji obchodów 40-lecia  kodów kreskowych na świecie, ILiM- GS1 Polska zaprasza do udziału w 1- godzinnych, praktycznych webinarach –  szkoleniach  w wersji on-line - które odbędą się od 24 do 26 czerwca.

Webinary będą dotyczyć następujących zagadnień:

  1. Etykieta logistyczna – 24.06.2013, godz. 12:30 - 13.30 - obejmuje: zasady tworzenia etykiet zgodnie z wymogami sieci handlowych, przetwarzania kodowanych danych oraz ich wydruku i zastosowania w przestrzeni magazynowej.
  2. Jakość kodów kreskowych – 25.06.2013, godz. 12:30 - 13.30 - obejmuje: budowę i zasady wykorzystania wybranych rodzajów  kodów kreskowych, podstawowe popełniane błędy oraz wytyczne w zakresie projektowania i lokalizacji oznaczeń kodowych na produktach.
  3. Traceability – 26.06.2013, godz. 12:30 - 13.30 -  obejmuje spełnienie wymagań rozporządzeń 178/2002, 1223/2009, 1224/2009 związanych z identyfikowalnością dla branży spożywczej, rybnej i kosmetycznej, rozwiązania w zakresie systemów traceability w oparciu o standardy GS1 oraz przykłady zastosowań.

Więcej na stronie GS1 Polska.

Duży bon na innowacje i Vouchery dla przedsiębiorstw

Duży bon na innowacje to program skierowany do mikro i małych przedsiębiorców, prowadzących działalność produkcyjną na terenie Polski. Wsparcie w ramach Programu przeznaczone jest na zakup usługi polegającej na opracowaniu nowego wyrobu, projektu wzorniczego, nowej technologii produkcji albo na znaczącym ulepszeniu wyrobu lub technologii produkcji.


Wykonawcą usługi może być wyłącznie jednostka naukowa. Kwota wsparcia udzielona jednemu przedsiębiorcy w ramach Programu nie może przekroczyć 50.000 zł, przy czym wielkość wsparcia może wynosić do 80% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Wsparcie w ramach Programu stanowi pomoc de minimis. Nabór wniosków o udzielenie wsparcia trwa do dnia 28 czerwca 2013 r. do godz. 16.30 lub do wyczerpania alokacji.

Szczegóły konkursu na stronie internetowej PARPu.

Jednocześnie Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolksiego ogłosił konkurs: Vouchery dla przedsiębiorstw oraz Vouchery dla inicjatyw klastrowych:

- ilość voucherów dla przedsiębiorstw - 21, kwota dofinansowania 30.000 zł
- ilość voucherów dla inicjatyw klastrowych  - 5, kwota dofinansowania 60.000 zł


Voucher może być wykorzystany dla działań badawczych dążących do opracowania koncepcji wdrożenia:
    

1. innowacji produktowej – to jest wdrożenia produktu lub usługi, które są nowe lub istotnie ulepszone z punktu widzenia ich charakterystyki funkcjonalnej lub celów użytkowych,


2. innowacji procesowej – to jest wdrożenia nowej lub istotnie ulepszonej metody produkcji lub metody z zakresu logistyki,


3. innowacji marketingowej – to jest wdrożenia nowej metody marketingowej obejmującej znaczące zmiany w zakresie wzornictwa i opakowań, metod sprzedaży wyrobów i usług, promocji i reklamy wyrobów i usług, metod ustalania cen wyrobów i usług,

4. innowacji organizacyjnej – to jest wdrożenia nowej metody w zakresie organizacji praktyk biznesowych, organizacji miejsca pracy, relacji ze środowiskiem zewnętrznym.

Termin naboru wniosków do 17 czerwca 2013 r.

Szczegóły konkursu na stronie programu Innowacyjna Wielkopolska.


W razie pytań i zainteresowania skorzystaniem z programów przez firmę współpracującą prosimy o kontakt z Działem Obsługi Rynku.

Poradnik: SSL dla e-sklepów

Nasi eksperci, w ramach projektu e-Izba - Izba Gospodarki Elektronicznej, współpracując z  serwisami CertyfikatySSl.pl, nazwa.pl oraz członkami Grupy Merytorycznej e-Izby stworzyli zbiór porad i wskazówek dla sklepów online, czyli Poradnik e-Commerce Polska: SSL dla e-sklepów - rozwiązania niezbędnego w e-handlu.


Poradnik zawiera informacje:
SSL – co to jest?
Dlaczego warto mieć SSL?
Ile jest wersji SSL i ile to kosztuje?
Jaki certyfikat wybrać?
Instalacja SSL – krótki poradnik dla e-sklepu

Poradnik można pobrać klikając TUTAJ.

Tajemniczy klient w polskim sklepie internetowym

Szybkie, wygodne, a zdaniem wielu internautów także tańsze są zakupy internetowe. Polacy z roku na rok coraz chętniej kupują on-line, dzięki czemu od kilku lat cieszymy się największą dynamiką wzrostu handlu internetowego w Europie. Rosnące wskaźniki prowokują do tego, aby zastanowić się nad jakością e-handlu. Po raz pierwszy w Polsce dwie firmy - Instytut Logistyki i Magazynowania (ILIM) oraz Opineo.pl postanowiły to zbadać i przeprowadziły zakupy systemem „Tajemniczego klienta”. Teraz możemy sprawdzić, który sklep do dziś nie oddał konsumentowi pieniędzy, a który wyszedł z badania bez szwanku.


„Tajemniczy klient” to metoda pomiaru jakości obsługi stosowana od wielu lat m.in. w handlu tradycyjnym. W tym roku, po raz pierwszy została wykorzystana w badaniu jakości obsługi w polskich sklepach internetowych. Trzech niezależnych audytorów dokonało w sumie 40 zakupów, w 14 średnich i dużych e-sklepach: Electromarket.pl, Kurtmedia.pl, MagicznaPlaneta.pl (obecnie Avans.pl), Mall.pl, Megamarket.com.pl, Megamedia.pl, Oleole.pl, Agito.pl, Electro.pl, Euro.com.pl, Komputronik.pl, Merlin.pl, Neo24.pl oraz Redcoon.pl. Ocenie audytorów poddano nie tylko sklepy, ale także 4 firmy kurierskie (DHL Express, K-EX, Siódemkę, UPS Polska) obsługujące zamówienia. Audytorzy oceniali obsługę klienta realizowaną telefonicznie oraz mailowo w procesie przed i po zakupowym, realizację zamówienia i dostawę towaru oraz jakość obsługi w przypadku odstąpienia od zakupu.
Jak wyglądały zakupy w tych sklepach z perspektywy klienta, który dopytuje, prosi o pomoc przy wyborze towaru, kupuje, ale w efekcie jednak zwraca zamówienie? Można dojść do wniosku, że pracownicy sklepów wolą rozmawiać niż pisać, ponieważ podczas rozmów telefonicznych wykazywali się większą chęcią pomocy, zaangażowaniem w rozmowę i uprzejmością niż w korespondencji mailowej. Gdy już udało się audytorom wybrać i zamówić towar czekali na niego od 2 do 9 dni, choć wszystkie kupione produkty był opisane na stronach sklepów jako dostępne od ręki. W dwóch przypadkach, po kilku dniach oczekiwania sklep wycofał się ze sprzedaży z powodu braku towaru, który był opisany jako dostępny.


Badane sklepy kiepsko wypadły w ocenie znajomości praw konsumentów, informowania o tych prawach oraz respektowania ich w praktyce. Pracownicy sklepów często nieprecyzyjnie, a czasem niezgodnie z prawem, informowali o podstawowych prawach klientów. Problemy z wiedzą przełożyły się liniowo na etap odstąpienia od zakupu. Mimo, iż wszystkie sklepy przyjęły towar bez uwag, tylko w dwóch przypadkach na 40 zakupów od razu przelano pieniądze za towar oraz przesyłkę. Pracownicy sklepów błędnie tłumaczyli w korespondencji mailowej, że sklep nie ma obowiązku zwracania kosztów wysyłki towaru, ponieważ usługa została wykonana. W paru przypadkach kilkukrotne upominanie się o zwrot pieniędzy za transport przyniósł oczekiwane efekty. Jednak były sklepy, które do dnia zamknięcia prac nad raportem nie zwróciły pieniędzy ani za transport, ani za sam towar. Potwierdziło to niestety, że nie tylko w zapisach regulaminowych, ale także w codziennej praktyce, e-sklepy wykazują się niewiedzą, niedbałością o relacje z klientami oraz o swoją opinię.


Badanie wykazało też znaczne niedociągnięcia po stronie jakości obsługi klientów przez firmy kurierskie. Elastyczność działania, czas dostawy oraz uprzejmość kurierów, to obszary o dużych możliwościach do poprawy. Szczegółowe wyniki badania zostały przedstawione w opublikowanym raporcie, który można już pobrać z naszej strony internetowej.


Zachęcamy do lektury oraz wypracowania własnej opinii.

 

Więcej informacji może udzielić

Kinga Szewczyk
+48 601839929
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Sprawdź nasze rozwiązania:

ILiM standardy GS1 czbILiM lancuchy dostaw czbILiM magazynowanie czbILiM transportILiM zarzadzanie zapasami czbILiM e-gospodarka czbILiM badania czbILiM ewnioski czb

     

 

© Instytut Logistyki i Magazynowania | 2012-2016

Login or Register

LOG IN

Register

User Registration
or Anuluj