Organizacja GS1 Polska
Instytut Logistyki i Magazynowania
Instytut Logistyki i Magazynowania, Instytut Badawczy
Marka Polskiej Gospodarki

A+ A A-
XI FORUM Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA

Już po raz 11. w imieniu organizatorów zapraszamy do udziału w Forum Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA – jednym z największych i najważniejszych wydarzeń na polskim rynku logistycznym.

Forum na stałe wpisało się w kalendarze branżowe najlepszych ekspertów. Każdego roku przyciąga coraz szersze grono słuchaczy, a zeszłoroczna jubileuszowa edycja zgromadziła ponad 200 osób działających w dziedzinie logistyki.

Motywem przewodnim tegorocznego Forum będą "Szczyty przewozowe", z których zjawiskiem spotkał się każdy, kto ma do czynienia z łańcuchem dostaw obsługującym duże wolumeny oraz w takim samym stopniu małe i średnie przedsiębiorstwa obracające towarami. Mając na uwadze rosnące ożywienie popytu konsumenckiego, prelegenci przyjrzą się dobrym praktykom zarówno krajowym, jak i europejskim ograniczającym skalę problemu. Ponadto nie zabraknie ciekawych dyskusji panelowych, w których będą mogli Państwo zabrać głos w sprawach, z jakimi się Państwo mierzą w swojej codziennej praktyce.

Partnerem merytorycznym Forum jest Instytut Logistyki i Magazynowania. Wśród prelegentów Forum znajdują się nasi eksperci: Marcin Hajdul, Aleksander Niemczyk, Artur Olejniczak. 

Więcej informacji na stronie internetowej Forum Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA.

E-usługi. Fikcja czy rzeczywistość?

Instytut Logistyki i Magazynowania brał udział w konferencji pt. "E-usługi. Fikcja czy rzeczywistość?". Spotkanie, odbywające się w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim, skierowane było do urzędników administracji publicznej oraz osób chcących poznać wyzwania stawiane przed pracownikami administracji publicznej oraz metody ich realizacji i możliwości optymalizacji działań. Głównym celem konferencji było przedstawienie problemów polskiej e-Administracji oraz celów i założeń projektu „e-UM: elektronizacja usług i wymiany korespondencji w Urzędach Marszałkowskich Województw Wielkopolskiego i Kujawsko-Pomorskiego". W ramach wydarzenia wygłoszone zostały prelekcje, które swoją tematyką objęły m.in. potrzebę elektronizacji usług świadczonych przez Urzędy Marszałkowskie w kontekście rozwoju polskiej administracji publicznej oraz dostępności tych usług dla obywatela. Na konferencji wystąpiło dwóch pracowników ILiM: Marcin Kraska, który przedstawił koncepcję Centralnego Elektronicznego Katalogu Administracji, stanowiącego zbiór podstawowych katalogów przechowujących najważniejsze informacje będące podstawą działania e-administracji oraz Rafał Sowiński, który krok po kroku wyjaśnił przebieg całego procesu wdrażania e-Usług na ePUAP – od przygotowania formularza elektronicznego, przez omówienie kłopotów związanych z publikacją wzorów dokumentów elektronicznych, aż do wystawienia karty usługi.

Więcej informacji o konferencji: http://www.umww.pl/e-uslugi-fikcja-czy-rzeczywistosc

Warsztat: Jak sprzedawać żywność zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 1169/2011?

Rozporządzenie UE nr 1169/2011 wprowadza konieczność zmian na etykietach środków spożywczych. Zmiany są istotne i obejmują m.in. odpowiedzialność za produkt, nazwę produktu, wykaz składników, obowiązkowe znakowanie wartością odżywczą, wdrożenie nowych zasad czytelności opakowań, podkreślanie obecności alergenów, wskazywanie pochodzenia produktu. Nowe przepisy o znakowaniu żywności wejdą w życie już 13 grudnia 2014 roku. 

 

W ramach targów Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD, w pawilonie 15 Międzynarodowych Targów Poznańskich odbył się warsztat na temat rozporządzenia UE  1169/2011

Finalna Konferencja Projektu ENCLOSE

22 października 2014 r. w Brukseli odbędzie się Finalna Konferencja Projektu ENCLOSE.

ENCLOSE (Efektywność energetyczna usług logistyki miejskiej dla małych i średnich miast historycznych w Europie) jest projektem finansowanym przez Komisję Europejską w ramach programu IEE - Intelligent Energy Europe. Projekt rozpoczął się w maju 2012r. i jego głównym celem jest podnoszenie świadomości na temat wyzwań związanych z efektywnością wykorzystania energii oraz zrównoważoną logistyką miejską w małych i średnich miastach o historycznej zabudowie oraz możliwościami osiągnięcia znaczących usprawnień i korzyści poprzez wdrożenie i funkcjonowanie odpowiednich i skutecznych działań i rozwiązań w zakresie specyfiki logistyki miejskiej.

Instytut Logistyki i Magazynowania był liderem pakietu WP2 - Stan obecny, potrzeby i wyzwania – w którym, z jednej strony zbadano obecną sytuację logistyki w europejskich miastach historycznych, a z drugiej – zdefiniowano główne cele i potrzeby miast projektu ENCLOSE, ich operatorów logistycznych oraz stojące przed nimi wyzwania, szanse i priorytety.

Podczas Konferencji Finalnej zaprezentowane zostaną rezultaty prac partnerów dotyczące następujących obszarów:
- plany zrównoważonej logistyki miejskiej (Sustainable Urban Logistics Plan – SULP) w praktyce,
- pojazdy elektryczne i "miękkie rozwiązania" dla usług logistycznych miast,
- miejskie centra konsolidacji - różne podejścia i planowany rozwój,
- wpływ logistyki miejskiej i wymiana/promocja wiedzy uzyskanej z projektów unijnych,
- zarządzanie transportem i rozwiązania logistyczne w perspektywie Smart City.

Pełen program Konferencji oraz opis projektu dostępny jest na stronie internetowej ENCLOSE www.enclose.eu
Udział w Konferencji jest bezpłatny po dokonaniu rejestracji do 17.10.2014 na stronie www.enclose.eu/content.php?p=fc

Poznań Business Run - nasi pobiegli!

Nasza sztafeta ILiM POZNAŃ TEAM, startująca w Poznań Business Run (dystans: 5 x 3800 m), zajęła 47 miejsce z łącznym czasem: 01:17:26. Na mecie poznańskiej edycji biegu sklasyfikowano 558 drużyn. Nasi reprezentanci pobiegli w składzie:

Zbigniew Kusik (00:15:04)
Filip Nowak (00:16:41)
Łukasz Przybylski (00:14:45)
Dominik Kupisz (00:15:54)
Marcin Foltyński (00:15:02)

GRATULACJE !

Wystartowały Ekomersy 2014 - zachęcamy do głosowania

InPost, PayU, Shoplo i Answear.com to jedne z firm, które zdobyły uznanie branży internetowej otrzymując Ekomersa w 2013 roku. Kto w tym roku ma największe szansę na to wyróżnienie?

W tegorocznej edycji nadesłanych zostało blisko 160 zgłoszeń w 9 kategoriach konkursowych. Spośród nich wybranych zostało ponad 120 firm/rozwiązań, które spełniły wszystkie kryteria formalne konkursu. Od początku września (1.09) Internauci mogą głosować na najlepszy ich zdaniem produkt lub usługę w dostępnych kategoriach:
-    Produkt / usługa wspierająca ekspansję międzynarodową e-sklepów
-    Najlepsza agencja oferująca usługi wdrożeniowe i integracyjne
-    Najlepszy produkt/usługa wspierająca relacje z klientami
-    Najlepsza platforma sklepowa
-    Najlepszy produkt/usługa wspomagająca sprzedaż w internecie
-    Najlepsze rozwiązanie płatnicze
-    Najlepszy produkt/usługa wspierająca logistykę e-sklepu
-    Innowacja roku
-    Szczególny wkład na rzecz rozwoju rynku e-commerce

Wszystkie nominowane firmy zobaczyć można na stronie ekomersy.pl i dowiedzieć się więcej o prezentowanych rozwiązaniach, realizacjach projektów (case study), wprowadzonych innowacjach oraz dokonaniach kandydatów na przestrzeni ostatniego roku. Internauci swoje głosy mogą oddać do 21 września - wtedy też ogłoszonych zostanie 10 najlepszych firm w danej kategorii.

Finałowa “10-tka” poddana zostanie rygorystycznej ocenie Rady Ekomersów. W jej skład w tym roku wchodzą finaliści programu Profesjonalista w eHandlu oraz osoby znane z zaangażowania w internetową społeczność. W skład jurorów wchodzą m.in. przedstawiciele największych sklepów internetowych m.in. Marek Muszak (Komputronik.pl), Jarosław Banacki (Cyfrowe.pl), Wojciech Tomaszewski (Answear.com), Filip Biesek (Oponeo.pl), przedstawiciele świata nauki: Kinga Szewczyk (ILiM-GS1 Polska), mediów branżowych m.in. Artur Kurasiński (AK74), Krzysztof Gontarek (Dziennik Internautów), Arkadiusz Widawski (Online Marketing Polska), blogerzy m.in. Paweł Tkaczyk (paweltkaczyk.com), Michał Górecki (michal-gorecki.pl) przedstawiciele organizacji branżowych m.in. Włodzimierz Schmidt (IAB Polska) oraz Grzegorz Wójcik (e-Commerce Polska). To oni, dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, mają ostateczny wpływ na to do kogo trafi w tym roku statuetki.

Tegoroczne wyróżnienia przyznane zostaną najlepszym firmom podczas oficjalnej Gali na Stadionie Narodowym w Warszawie w trakcie Wieczoru Branżowego po  VII Targach eHandlu (22.10.2014), dzień przed I Kongresem eHandlu. Osoby zainteresowane poznaniem branży i przeżyciem emocji związanych z wręczeniem wyróżnień będą mogły zakupić bilety na stronie konkursu.
Więcej informacji na temat zasad przyznawania nagród oraz listę ubiegłorocznych laureatów znaleźć można na stronie konkursu - ekomersy.pl

 

Konferencja Elektroniczne usługi publiczne w Europie

Projekt e-SENS (Electronic Simple European Networked Services) zaprasza na konferencję dotyczącą rozwoju e-administracji w Europie, która odbędzie się w Luksemburgu w dniach 6-7 listopada 2014 r. Wydarzenie poświęcone będzie dążeniom państw członkowskich UE do zapewnienia sprawnej komunikacji elektronicznej obywateli i przedsiębiorców z instytucjami państwowymi na terenie Europy.  

W dobie rosnącej mobilności obywateli i przedsiębiorców zapewnienie dostępu do elektronicznych usług publicznych, nie tylko na poziomie krajowym, ale w całej Europie, staje się coraz ważniejszym zadaniem dla administracji krajów UE. Liczne regulacje na poziomie europejskim podkreślają znaczenie interoperacyjności systemów krajowych dla budowy prawdziwego Cyfrowego Rynku Wewnętrznego UE. Konferencja ma na celu przedstawienie istniejących już rozwiązań jak i wyzwań wymagających dalszej współpracy krajów UE w obszarach takich jak e-zdrowie, e-sądownictwo, e-zamówienia publiczne oraz zakładanie działalności gospodarczej online. Zaprezentowane zostaną także dotychczasowe osiągnięcia oraz wnioski z realizacji projektu e-SENS, zmierzającego do stworzenia interoperacyjnych rozwiązań w zakresie komunikacji transgranicznej.

Podczas konferencji przedstawiciele Komisji Europejskiej przedstawią instrument "Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility - CEF) w dziedzinie elektronicznych usług publicznych.

Szczegóły konferencji na stronie projektu e-SENS: http://www.esens.eu/event/

Wrześniowy cykl szkoleń otwartych GS1 Week

W dniach od 22 do 25 września zapraszamy do Poznania na cykl stacjonarnych szkoleń otwartych GS1 Week. Nasi trenerzy-praktycy gwarantują zdobycie nowych umiejętności oraz poznanie praktycznych rozwiązań w zakresie:
- Standardów GS1
- Etykiety logistycznej
- Weryfikacji jakości kodów kreskowych
- EDI i e-faktury
- Traceability (zdolności śledzenia przepływu dóbr) i Recall (wycofania produktów z rynku)
- RFID – identyfikacji radiowej
- Kodów kreskowych w praktyce

Stosujemy metody szkoleniowe aktywizujące uczestników i pobudzające myślenie operacyjne. Uczestnicy cenią nasze szkolenia za wysoki poziom merytoryczny, organizacyjny i praktyczne rozwiązania warsztatowe.

Uczestnicy systemu GS1 płacą mniej. Warto sprawdzić rabaty!


Zgłoszenie >>

100 dni mają producenci żywności na dostosowanie etykiet produktów

Dokładnie za 100 dni zacznie obowiązywać nowe rozporządzenie 1169/2011 regulujące zasady przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. Pomimo tego, że o zmianach dyskutuje się od dawna, to podmioty objęte zapisami rozporządzenia mają wciąż wiele pytań i wątpliwości. 29 września podczas targów Polagra Food w Poznaniu będzie okazja skonsultowania przynajmniej części z nich podczas dedykowanego warsztatu.

W dniach 29.09 - 02.10 odbędzie się największa impreza targowa branży spożywczej – Polagra Food 2014. Temu wyjątkowemu spotkaniu branży, jak zawsze, towarzyszyć będą konferencje i spotkania z ekspertami branży. Jednym z nich będzie bezpłatny warsztat poświęcony gorącemu tematowi, czyli zmianom, które już za 100 dni wprowadzi Rozporządzenie 1169/2011.

Mimo, iż treść Rozporządzenia znana jest od dawna, to jego zapisy wciąż budzą wiele kontrowersji i wątpliwości. Które elementy muszą znaleźć się na etykiecie produktu, a które nie mogą? Jaki zapis, dotychczas uznawany za treść marketingową, może zostać uznany za niezgodny z prawem i naruszający interesy konsumenta? Przy jakim procencie zmiany składu produktu będziemy mieć do czynienia z nowym produktem i czy producent, sprzedawca oraz prawo są zgodni w odpowiedzi na to pytanie? Wreszcie, które elementy etykiety będzie musiał na stronie internetowej przedstawić e-sklep i co grozi jego właścicielowi jeżeli nie spełni tego obowiązku? To tylko nieliczne pytania, jakie stawiają sobie producenci i sprzedawcy w przededniu wejścia w życie nowych przepisów. Znalezienie odpowiedzi staje się niezwykle pilne, bo jak informuje Kamila Wrońska, prezes firmy Brandbank Polska – lidera w tworzeniu opisów produktów spożywczych na potrzeby e-handlu, w chwili obecnej zaledwie 23% produktów opisywanych przez tą firmę ma etykiety zgodne z wymaganiami Rozporządzenia.

Wszyscy, których nurtują zapisy Rozporządzenia 1169/2011, będą mieli okazję 29 września skonsultować się z ekspertami oraz rozszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie uczestnicząc w warsztatach „Jak sprzedawać żywność zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 1169/2011?”.
Program oraz informacje organizacyjne znajdują się na stronie http://www.ilim.poznan.pl/warsztat

Bezpłatne warsztaty: jak obniżać koszty logistyki i transportu

Bezpłatne warsztaty transportowe pod auspicjami projektu ESSENCE

 

Znaczne tempo zmian technologicznych ma duży wpływ na kształtowanie się rynku logistycznego. Logistyka staje się coraz bardziej powszechna i wkracza w coraz więcej obszarów życia. Ciągły wzrost przewożonego wolumenu zwiększa obciążenia finansowe przedsiębiorstw.

 

Nowe możliwości komunikacji, nowe aplikacje i systemy pozwalają na łatwiejszą współpracę w łańcuchach dostaw, a grupowe zakupy usług logistycznych stają się istotne z punktu widzenia kosztów. Firmy poszukują rozwiązań które pozwolą im na wzrost skuteczności i efektywności realizowanych procesów zakupowych, a także transportowych, a regiony poszukują metod na ograniczenie kosztów związanych z nadmiernym obciążeniem dróg. Rozwijane są nowe koncepcje współpracy, innowacyjne narzędzia komunikacji i wymiany informacji pozwalające na globalną i bezpieczną wymianę danych w łańcuchach dostaw.

 

Instytut Logistyki i Magazynowania serdecznie zaprasza na bezpłatne warsztaty transportowe, które odbędą się 12 września 2014 r. w Sopocie.

Jest to kolejne już spotkanie, tym razem będą mieli Państwo możliwość zapoznania się z innowacyjnymi rozwiązaniami dla MŚP.

 

Podczas warsztatu będziemy dyskutować na tematy:

  • Jak budować przewagę konkurencyjna na rynku logistycznym?
  • Jakie oszczędności przynosi usprawnienie komunikacji?
  • Jak efektywnie budować proces zakupowy w łańcuchu dostaw ?
  • Czym są platformy współpracy, jakie przynoszą korzyści i kto może z nich korzystać?
  • Jak zmniejszyć koszty i poprawić efektywność współpracy w łańcuchu dostaw?


Spotkanie odbędzie się pod auspicjami projektu ESSENCE, który rozwija elektroniczną platformę współpracy oferująca usługi w zakresie tzw. eBiznesu, eSieci i eLogistyki pozwalające również małym i średnim przedsiębiorstwom na podniesienie skuteczności organizacji pracy oraz zarządzania. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

ZAPRASZAMY!

Rejestracja: www.logistics.pl/warsztaty_transportowe

 

Instytut Logistyki i Magazynowania wspiera Pakt dla Horyzontu 2020

Instytutu Logistyki i Magazynowania sygnował dokument "Pakt dla Horyzontu 2020", zobowiązując się do włączenia się we wspólne działania polskiego środowiska naukowego i wsparcie na poziomie organizacyjno-merytorycznym na rzecz uczestnictwa w programie ramowym Horyzont 2020.

Pakt ma zmotywować polskich uczonych do sięgania po środki z programu Horyzont 2020 – największego w historii programu finansowania badań naukowych i innowacji w Unii Europejskiej (pozyskać można prawie 80 mld euro). By zachęcić rektorów uczelni, dyrektorów instytutów badawczych oraz instytutów naukowych Polskiej Akademii Nauk, minister nauki prof. Lena Kolarska-Bobińska proponuje wspólne działania w ramach Paktu.

- Zwiększanie udziału polskich naukowców i przedsiębiorców w kolejnym programie ramowym finansowania badań naukowych w Unii Europejskiej jest jednym z kluczowych celów Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Otwiera to bowiem nowe szanse dla polskiej nauki, dla Polski – napisała w liście do rektorów uczelni i dyrektorów instytutów pozauczelnianych prof. Lena Kolarska-Bobińska.

Z pełną treścią "Paktu dla Horyzontu 2020" można zapoznać się na stronie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Sprawdź nasze rozwiązania:

ILiM standardy GS1 czbILiM lancuchy dostaw czbILiM magazynowanie czbILiM transportILiM zarzadzanie zapasami czbILiM e-gospodarka czbILiM badania czbILiM ewnioski czb

     

 

© Instytut Logistyki i Magazynowania | 2012-2016

Login or Register

LOG IN

Register

User Registration
or Anuluj