Etapy realizacji - opis metodyki

Zadbaj o jakość wykorzystywanych kodów

Oferujemy kompleksowe rozwiązanie dla sieci handlowych


PPJKK opisProgram Poprawy Jakości Kodów kreskowych (PPJKK) jest projektem adresowanym do sieci handlowych, pozwalającym w krótkim okresie czasu poprawić poziom obsługi klientów oraz znacznie obniżyć koszty operacyjne powstające w wyniku obsługi produktów błędnie oznakowanych kodami kreskowymi.
Jego celem jest budowa bliskiej współpracy między GS1 Polska, sieciami handlowymi i ich dostawcami w celu zapewniania odpowiedniej jakości kodów kreskowych poprzez prowadzoną edukację, doradztwo a przede wszystkim bieżące kontrole w placówkach handlowych i CD.
Projekt realizowany jest przez GS1 Polska od 5 lat i obecnie obejmuje kilkanaście największych sieci handlowych działających w Polce, zarówno z branży FMCG jak i DiY (m.in. REAL, TESCO, LEROY MERLIN, CASTORAMA i wiele innych).

Program realizowany jest poprzez:

  • kontrolę jakości kodów kreskowych na opakowaniach występujących w obrocie „ na półkach” czy magazynach,
  • weryfikację jakości kodów na projektach opakowań lub gotowych produktach w laboratorium ILiM,
  • audyty jakości kodów kreskowych w centrach dystrybucyjnych,
  • działalność dydaktyczną np.: seminaria i szkolenia , publikacje,
  • zmiany graficzne i jakościowe (rodzaj opakowania , sposobu znakowania) w tysiącach dotychczas zweryfikowanych produktów oraz prowadzonych pracach doradczych i konsultacjach telefonicznych,
  • zmiany w procedurach funkcjonowania sieci w zakresie dbałości jakości kodów kreskowych oraz procesów ich weryfikacji, zapisów w umowach handlowych,

Dodatkową korzyścią jest możliwość weryfikacji jakości i legalności baz towarowych wykorzystywanych w sieciach handlowych.

W rezultacie tej współpracy sieci uzyskują wzrost poziom obsługi klienta poprzez:

  • skrócenie czasu obsługi na stanowiskach kasowych,
  • efektywne wykorzystania systemów automatycznej identyfikacji np.: terminali do sprawdzenia cen czy kas samoobsługowych,
  • wykorzystanie rozwiązań opartych o technologie mobilne,
  • usprawnienie procesów zamawiania, przyjęcia i inwentaryzacji produktów,
  • budowanie świadomości dostawców i sieci handlowych na temat jakości kodów kreskowych,
  • poprawę poziomu obsługi klienta poprzez skrócenie czasu obsługi przy punktach kasowych , poprzez zmniejszenie ilości kodów, wprowadzanych manualnie lub tych, które w celu potwierdzenie wymagają kontaktu z pracownikiem danego działu lub punktu obsługi klienta,
  • poprawę poziomu obsługi klienta poprzez zmniejszenie strat finansowych związanych z rezygnacją z zakupów (odkładanie produktów bez kodów),
  • obniżenie kosztów operacyjnych sieci związanych z przeetykietowywanie produktów, źle oznaczonych lub tych, na których kodu nie było,
  • możliwość skutecznego wykorzystania technologii ADC do obsługi procesów magazynowych , inwentaryzacji itp.

Chętnie odpowiemy na dodatkowe pytania dotyczące programu. W tym celu prosimy o wypełnienie krótkiego formularza zgłoszeniowego.

Zapraszamy do współpracy !

Poprawiono: wtorek, 12, luty 2013 15:23

Odsłony: 1363

Zapraszamy do obejrzenia krótkiej prezentacji na temat działań podejmowanych w ramach realizacji programu i wynikających z jego wdrożenie korzyści.:

Poprawiono: środa, 12, grudzień 2012 15:51

Odsłony: 427

Sprawdź nasze rozwiązania:

ILiM standardy GS1 czbILiM lancuchy dostaw czbILiM magazynowanie czbILiM transportILiM zarzadzanie zapasami czbILiM e-gospodarka czbILiM badania czbILiM ewnioski czb

© Instytut Logistyki i Magazynowania