Organizacja GS1 Polska
Sie Badawcza UKASIEWICZ
Instytut Logistyki i Magazynowania, Instytut Badawczy
Instytut Logistyki i Magazynowania

A+ A A-
Szkolenie BPMN 2.0

Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania serdecznie zaprasza na szkolenie stacjonarne pt. „Wykorzystanie standardu BPMN 2.0 w celu identyfikacji i mapowania procesów biznesowych”, najbliższe zaplanowane na 11 grudnia 2019 w Poznaniu.
Szkolenie kierujemy do wszystkich osób, zainteresowanych tematyką standaryzacji i projektowania procesów biznesowych. Business Process Model and Notation 2.0. (BPMN 2.0.) jest międzynarodowym standardem graficznym, najpopularniejszym obecnie narzędziem do opisywania procesów biznesowych, uznanym przez wiele komercyjnych i niekomercyjnych organizacji nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. W sposób przyjazny dla użytkownika daje możliwość modelowania praktycznie wszystkich procesów biznesowych niezależnie od specyfiki branży, organizacji itp. BPMN nadaje się zarówno do opisu procesu zachodzącego w organizacji samorządowej, jak i produkcyjnej, dzięki czemu jest metodą uniwersalną i niezależną od kontekstu.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do posługiwania się podstawowymi konstrukcjami standardu BPMN 2.0. w zakresie pozwalającym na samodzielne mapowanie procesów biznesowych i interpretację map procesowych.
Szkolenie poprowadzą pracownicy Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania, analitycy procesów biznesowych, specjaliści Centrum Doskonałości Procesowej.
Zajęcia realizujemy w formie warsztatowej, z wykorzystaniem programu – iGrafx (zapewniamy program - do pobrania przez uczestników w bezpłatnej czasowo wersji).
Zapisy na szkolenie przyjmowane są za pośrednictwem FORMULARZA ZGŁOSZENIA .
Więcej informacji o szkoleniu pod nr tel. 61 666 48 56 oraz na stronie stronie internetowej.

Mistrzowski poziom zarządzania magazynami!

Zobacz zapis z webinaru, na którym Wiktor Żuchowski - nasz ekspert, radził jakie kroki należy zrobić, aby stać się mistrzem w zarządzaniu magazynami.

Pierwszy z nich to szkolenie on-line, drugi konsultowanie tematów i pytań powstałych w trakcie szkolenia z ekspertem, kolejnym zaś odniesienie do praktyki biznesowej.

Pierwszy i drugi rok możesz już dziś zrealizować w naszym nowym szkoleniu:

[LINK TUTAJ]

Obejrzyj zapis z webinaru na YouTube: 

[LINK TUTAJ]

Strategiczna współpraca z Miastem Poznań oraz Volkswagen Poznań rozpoczęta!

18 października 2019 r. Miasto Poznań, Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Volkswagen Poznań nawiązały strategiczną współpracę podpisując list intencyjny. Celem współpracy jest zrównoważona logistyka miejska. Wspólne działania mają mieć charakter długoterminowy i będą odpowiedzią na logistyczne potrzeby Poznania, mieszkańców i działających w mieście firm. Planowane jest wypracowanie innowacyjnych rozwiązań dla Poznania w zakresie infrastruktury oraz zrównoważonej mobilności. W przyszłości ma być ciszej, szybciej i bardziej ekologicznie.

Dyrektor Łukasiewicz – ILIM, dr hab. Arkadiusz Kawa wskazał, że dobra dystrybucja towarów to dla miast coraz większe wyzwanie:

„Wzrost sprzedaży internetowej powoduje coraz większy przepływ ładunków. Każde zamówienie towaru oznacza dostawę do indywidualnego klienta. Ostatnia mila generuje nie tylko bardzo duże koszty - nawet 40 proc. kosztów logistycznych - ale również wpływa negatywnie na środowisko naturalne i jakość życia mieszkańców. Potrzebne są więc rozwiązania infrastrukturalne i zastosowania nowoczesnych technologii, które ograniczą te problemy. Wierzymy w to, że wspólnie z naszymi Partnerami – Miastem Poznań i Volkswagen Poznań, stworzymy lepsze warunki do funkcjonowania naszego miasta w przyszłości.”

Mistrzowski poziom zarządzania zapasami! Weź udział w bezpłatnym webinarze!

17 października o godzinie 14:00, odbył się bezpłatny webinar, podczas którego nasz ekspert przedstawił kluczowe informacje o tym, jak:

  • 1) skutecznie oszczędzać na zapasach,
  • 2) efektywnie planować popyt.

Nasz ekspert to Marta Cudziło - od ponad 12 lat jako project manager lub główny wykonawca realizuje projekty konsultingowe dla przedsiębiorstw m.in. w obszarze zarządzania zapasami. Współpracowała zarówno z dużymi, jak i średnimi przedsiębiorstwami różnych branż, realizując prace m.in. dla Tubes International Sp. z o.o., Grupa Żywiec, El-Cab Sp. z o.o., PGF S.A., Leroy Merlin Sp. z o.o.

Przedstawiliśmy również co trzeba zrobić, aby osiągnąć mistrzowski poziom zarządzania zapasami. Pierwszym krokiem na tej ścieżce jest udział w naszym nowym szkoleniu: „Zarządzanie zapasami plus konsultacja z ekspertem”. Szkolenie łączy w sobie udział w szkoleniu e-learning i możliwość skonsultowania z ekspertem tematów związanych z obszarem zapasów.

 

Zrealizuj swój pierwszy krok do osiągnięcia mistrzowskiego poziomu zapasów, weź udział w naszym szkoleniu:

https://www.e-bit.edu.pl/98-zarzadzanie-zapasami-plus-konsultacja-z-ekspertem-szkolenie-logistyczne-on-line.html.

Klik do wiedzy

Już od dziś książki wydawnictwa Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania z serii Biblioteka Logistyka możesz kupić on-line w naszym sklepie internetowym www.e-bit.edu.pl/wydawnictwa.

Z tej okazji przygotowaliśmy dodatkowe bonusy w postaci:
- 15% rabatu dla kupujących więcej niż 10 książek
- dostępu do wyjątkowych zasobów on-line w postaci wideoporadników lub zestawów użytecznych linków już po potwierdzeniu płatności

Zapraszamy do zakupów!
Księgarnia logistyczna on-line: www.e-bit.edu.pl/wydawnictwa.

Nauczycielu logistyki - mamy dla Ciebie wsparcie!

Zachęcamy do udziału w bezpłatnym programie wsparcia nauczania logistyki w szkołach średnich "Logistyka dla technika", w którym dostarczamy wiedzę logistyczną on-line za pośrednictwem webinarów - narzędzia pozwalającego na komunikację między ekspertem prowadzącym, a uczestnikami z wykorzystaniem wirtualnych narzędzi. Każdy z webinarów będzie można transmitować dla uczniów, tematycznie będzie on związany z nauczaniem logistyki w 1 klasie szkoły średniej. Duża zaletą tego rozwiązania jest przede wszystkim oszczędność czasu, wygoda i użyteczność.

JAK?
-    nowe formy nauczania on-line poprzez webinary
-    tematyka związana z nauczaniem logistyki w 1 klasie szkoły średniej

KIEDY?
-     od 1 października 2019 r. godz. 9:30,
-     w każdy pierwszy wtorek miesiąca,
-     osiem 45 minutowych webinarów.

O CZYM OPOWIE EKSPERT?
-    o wybranych tematach logistycznych,
-    o praktycznym zastosowaniu tej wiedzy w branży.

DODATKOWO
-    quizy i inne materiały dodatkowe wspomagające nauczanie, które udostępnimy do wykorzystania podczas lekcji logistyki,
-    wsparcie przy realizacji podstawy programowej technik logistyk.

1.    Wejdź na stronę https://www.e-bit.edu.pl/edukacja
2.    Kliknij przycisk Zapisz się.
3.    Wypełnij formularz zgłoszeniowy.
4.    Po rejestracji otrzymasz link do wirtualnego pokoju, w którym będzie transmitowany webinar.

Konferencja "Logistyka Polska - Chiny", 11 września, Warszawa

Zapraszamy do udziału w konferencji "Logistyka Polska - Chiny", która odbędzie się 11 września w Centrali Poczty Polskiej SA w Warszawie.

Logistyka to zdecydowanie jeden z wiodących obszarów współpracy pomiędzy Polską a Chinami. Rozwojowi sprzyja m.in. zmiana modelu wymiany handlowej w kierunku bezpośredniej współpracy firm, a ostatnio również bezpośredniego zamawiania przez polskich klientów z tego regionu świata. Jeszcze 10 lat temu rynek zdominowany był przez kilka dużych firm, które pośredniczyły pomiędzy sprzedającymi a kupującymi. Dziś wielu Polaków kupuje produkty bezpośrednio u chińskich producentów, korzystając z popularnych platform zakupowych. Ta zmiana spowodowała, iż firmy logistyczne muszą dostosować swoje usługi do nowych warunków rynku.

Jak radzą sobie polskie firmy w tej nowej rzeczywistości? Jak w praktyce wygląda współpraca z Chińczykami? W jaki sposób zapewnić bezpieczną dostawę produktów z Państwa Środka do Polski oraz eksport do Chin? Co ze zwrotami? Jak kształtuje się koszt transportu z Europy do Azji?

Na te pytania odpowiedzą praktycy już w najbliższą środę 11 września. W Centrali Poczty Polskiej SA w Warszawie odbędzie się konferencja poświęcona logistyce międzynarodowej. Praktycy z obszarów transportu, logistyki oraz e-commerce podzielą się swoimi doświadczeniami w zakresie współpracy na linii Polska - Chiny - Hong Kong.

Udział w konferencji jest bezpłatny, ale wymaga wcześniejszego potwierdzenia.

Prosimy o potwierdzenie przybycia do 6 września 2019 r.

Zgłoszenia prosimy kierować na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Organizatorzy:  Poland Hong Kong Business Association, HK TDC, Poczta Polska SA

Partnerzy merytoryczni: Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ - Instytut Logistyki i Magazynowania oraz GS1 Polska.

Dr hab. Arkadiusz Kawa nowym Dyrektorem ŁUKASIEWICZ ILiM

Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ – Instytut Logistyki i Magazynowania ma nowego Dyrektora. 15 lipca na to stanowisko został powołany dr hab. Arkadiusz Kawa.


Dr hab. Arkadiusz Kawa ma ponad 15 lat doświadczenia w logistyce i e-commerce, które zdobywał podczas realizacji ponad 60 projektów m.in. dla Volkswagen, Landmark (bPost), Poczty Polskiej, GS1 Polska, Last Mile Experts, Merlin, Digital24, Pepco, Kompanii Piwowarskiej, Autostrady Wielkopolskiej. W latach 2009 do 2019 pracował na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (UEP), kolejno na stanowisku asystenta, adiunkta i profesora nadzwyczajnego. W latach 2005-2009 był uczestnikiem studiów doktoranckich UEP.


Dr hab. Arkadiusz Kawa pełnił rolę eksperta naukowego w NCBR, NAWA i FNP oraz konsultanta w międzynarodowych projektach badawczych. Był również wykładowcą na studiach Executive MBA i podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Politechnice Gdańskiej, Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Został laureatem konkursu na stypendia dla młodych, wybitnych naukowców Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz prestiżowego konkursu Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Jest autorem 3 książek, współredaktorem 2 monografii i prawie 300 publikacji popularyzatorskich oraz naukowych.


Zarządzanie Instytutem obejmuje w szczególnym czasie, kiedy zaczyna działać Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ, którą współtworzy poznański Instytut.

- Bardzo się cieszę, że dołączam do zespołu Sieci Badawczej ŁUKASIEWICZ – Instytutu Logistyki i Magazynowania – organizacji, która przez lata wyznaczała i nadal wyznacza wiele nowych kierunków naukowych, badawczych i rozwojowych zarówno w zakresie logistyki, jak i gospodarki cyfrowej. Chciałbym, aby Instytut jeszcze bardziej zaznaczył się na mapie polskiej gospodarki i był liderem w zakresie rozwijania oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań biznesowych – mówi dr hab. Arkadiusz Kawa.

RFID na Poczcie Polskiej

Poczta Polska testuje innowacyjną technologię radiowej identyfikacji przesyłek w projekcie realizowanym z Siecią Badawczą ŁUKASIEWICZ – Instytutem Logistyki i Magazynowania.


Projekt „Automatyczna identyfikacja przesyłek” polega na zastosowaniu technologii radiowej identyfikacji obiektów (RFID). Ma ona  usprawnić sortowanie przesyłek. Projekt Poczty Polskiej jest finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, a realizowany we współpracy z Siecią Badawczą ŁUKASIEWICZ – Instytutem Logistyki i Magazynowania.


Dziś przesyłki w sortowniach Poczty Polskiej są identyfikowane poprzez skanowanie kodów kreskowych, przez operatora skanera. Technologia RFID znacząco przyspiesza sortowanie przesyłek, ponieważ nie wymaga angażowania operatora. RFID opiera się na identyfikacji radiowej, a dane trafiają do systemu dzięki chipom umieszczanym na przesyłkach, np. w formie nalepki. Bezdotykowa identyfikacja jest możliwa nawet z odległości kilku metrów.


Do projektu Poczty Polskiej zostały wybrane sortownie w Pruszczu Gdańskim, Szczecinie i Zabrzu. Prace nad zastosowaniem tej technologii będą prowadzone także w laboratorium Instytutu Logistyki i Magazynowania, który – wraz z Pocztą Polską – tworzy konsorcjum naukowo-badawcze. Po wstępnej fazie testów do projektu dołączą placówki Poczty Polskiej. Następnie technologia będzie badana w warunkach rzeczywistych, na szeroką skalę.


– Dynamiczne zmiany w branży usług pocztowych wymagają ciągłych innowacji. Dzięki technologii RFID mamy szansę usprawnić identyfikację i rejestrację przesyłek, dać możliwość śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym, poprawić bezpieczeństwo listów i paczek oraz zmniejszyć pracochłonność ich skanowania. To rozwiązanie może okazać się  efektywne nawet przy znacząco rosnącej liczbie paczek, bez konieczności  zwiększania  posiadanych zasobów – mówi Paweł Przychodzeń, członek Zarządu Poczty Polskiej ds. logistyki.


Projekt „Automatyczna identyfikacja przesyłek” został zgłoszony do konkursu organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR), w którym wyłaniane zostają najlepsze pomysły innowacyjne. Łączna wartość projektu to 9,1 mln zł. Kwota dofinansowania przyznana przez NCBR w ramach unijnego Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój wynosi 6,1 mln zł. Jego celem jest wsparcie innowacyjności w przedsiębiorstwach przez działania badawczo-rozwojowe i współpracę biznesu z sektorem nauki.   


Projekt został zaplanowany na 2,5 roku, zakończy się więc w III kwartale 2021 r. Wyniki testów w znacznej mierze wpłyną na decyzję o wdrożeniu rozwiązań RFID w placówkach i sortowniach pocztowych.


Tego lata zdobądź nowe kompetencje!

Tylko do końca lipca wszystkie e-szkolenia z logistyki można kupić z 20% rabatem.


Wystarczy 5 kroków, aby zdobyć nową wiedzę i certyfikat ukończenia szkolenia:


1. Wejść na stronę naszych szkoleń: https://www.e-bit.edu.pl/szkolenia-e-learning/szkolenia-logistyczne.
2. Wybrać interesujący kurs.
3. Zapłacić i przy płatności on-line w ciągu 3 minut rozpocząć naukę.
4. Zrealizować e-szkolenie.
5. Odebrać Certyfikat.


Zapraszamy do zapoznania się ze specjalnymi cenami naszych e-szkoleń z logistyki.

Finał kolejnego projektu z zakresu e-Sądownictwa

31 maja 2019 r. dobiegł końca europejski projekt e-CODEX Plus realizowany przez pięć krajów UE, w tym Polskę, reprezentowaną przez Instytut Logistyki i Magazynowania i Uniwersytet Wrocławski. Projekt był elementem procesu budowy sprawnego e-Sądownictwa w Europie, który zainicjonowany został w 2010 r. przez europejską inicjatywę e-CODEX.


e-CODEX Plus miał na celu wdrożenie rozwiązań technicznych wypracowanych przez e-CODEX, umożliwiając podłączenie sądów do portalu e-Justice i elektroniczny odbiór pozwów w ramach europejskiego nakazu zapłaty i postępowania w sprawie drobnych roszczeń. Portal e-Justice ma stać się wkrótce uniwersalnym, elektronicznym punktem kontaktowym, umożliwiającym wysyłanie pozwów do sądów na terenie UE. Pilotażowe wdrożenie technicznych komponentów w sądzie rejonowym we Wrocławiu stanowiło przygotowanie do realizacji tego ambitnego celu. Docelowy system, poza umożliwieniem wysłania pozwu i odbioru pism z sądu, informować będzie czy dokumenty są prawidłowo wypełnione i dostarczone. Poza pracami związanymi z testowaniem elektronicznej komunikacji, w ramach projektu e-CODEX Plus prowadzono działania podnoszące świadomość na temat europejskich postępowań sądowych, portalu e-Justice oraz e-Sądownictwa w Europie. Instytut Logistyki i Magazynowania zorganizował szereg warsztatów dla ponad 350 radców prawnych na terenie całego kraju, a także rozwijał stronę internetową www.eprawo.net, oferującą wiele przydatnych artykułów dotyczących spraw sądowych o charakterze transgranicznym. Wierzymy, że zarówno wdrożone rozwiązania techniczne jak i działania promocyjne przyczynią się do zmniejszenia barier w dostępie do środków prawnych na terenie UE.

 

     

 

© Instytut Logistyki i Magazynowania | 2019

Login or Register

LOG IN

Register

User Registration
or Anuluj