Organizacja GS1 Polska
Sie Badawcza UKASIEWICZ
Instytut Logistyki i Magazynowania, Instytut Badawczy
Instytut Logistyki i Magazynowania

A+ A A-
1 urodziny Łukasiewicza!

1 kwietnia 2020 roku minął pierwszy rok działania ŁUKASIEWICZA. Jesteśmy dumni, że Instytut Logistyki i Magazynowania jest częścią trzeciej co do wielkości sieci badawczej w Europie. Tworzenie tak złożonego organizmu jest ogromnym wyzwaniem, a integracja 36 instytutów z ośmioma tysiącami pracowników stanowi unikatowy projekt w skali globalnej. Wykorzystanie tego potencjału w formie odpowiedzi na realne potrzeby rynkowe to nasz najważniejszy cel.

Cieszymy się, że nasz Instytut jest teraz częścią Łukasiewicza i może brać udział we wspólnych projektach oraz tworzyć nową jakość w zakresie wspierania przedsiębiorczości i rozwoju technologii zmieniających naszą rzeczywistość.

Przez ostatnie 12 miesięcy istnienia sieci, udało się stworzyć silną i efektywną organizację na rynku badawczo-rozwojowym, która jest gotowa odpowiadać na prawie każde wyzwanie rynku. Bogaty portfel projektów liczy dziś 780 pozycji. W ramach integracji ujednolicono również mechanizmy zarządzania infrastrukturą badawczą, finansami, zasobami ludzkimi czy prawami do własności intelektualnej.

Szczegóły w informacji prasowej poniżej:

Komunikat do Partnerów

W związku z pandemią koronawirusa, w trosce o bezpieczeństwo naszych pracowników, partnerów i klientów, Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania podjął szereg działań zapobiegawczych, które mogą mieć wpływ na tryb dotychczasowej współpracy z naszymi Partnerami.

Wprowadzone zasady bezpieczeństwa polegają na m.in.: ograniczeniu spotkań, odwołaniu wydarzeń z udziałem wielu osób, rezygnacji z wyjazdów i podróży służbowych na rzecz tele/wideokonferencji/kontaktu telefonicznego, a także na, skierowaniu zdecydowanej większości pracowników do pracy zdalnej.


Z uwagi na dynamikę zmian Dyrekcja Instytutu podjęła również decyzję o powołaniu Zespołu ds. zagrożenia wirusem SARS-CoV-2. Dzięki temu na bieżąco monitorujemy sytuację i odpowiednio reagujemy.

Ponadto w związku z zamknięciem placówek oświatowych dnia 16 marca 2020 r. oraz nowo obowiązującymi przepisami, Instytut zobowiązany jest udzielać swoim pracownikom zwolnienia od wykonywania pracy z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem.


Specyfika naszej organizacji daje nam możliwość zapewnienia ciągłości prac, którą rzetelnie wykonujemy m.in. poprzez kontakty telefoniczne i wideokonferencje oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Dokładamy wszelkich starań, aby nasi kontrahenci w jak najmniejszym stopniu odczuli zaistniałe zmiany, a prowadzone działania nie miały istotnego wpływu na terminową realizację projektów, które dla Państwa prowadzimy.

Komunikat w sprawie LOGISTICS2020

Szanowni Państwo,

sytuacja niepewności związana z rozwojem epidemii koronawirusa dotyka każdego z nas i ma wpływ na wszystkie gałęzie gospodarki, w tym także logistykę. Działając w poczuciu odpowiedzialności oraz zgodnie z zaleceniami właściwych organów państwowych podjęliśmy trudną decyzję o zorganizowaniu kongresu w przyszłym roku. Naszym celem jest przede wszystkim utrzymanie planowanego poziomu, zasięgu oraz miejsca wydarzenia, które gwarantuje zorganizowanie kongresu w sprawdzonej, docenianej przez uczestników formule.

Zapraszamy na kolejną edycję kongresu do Poznania 19-21 maja 2021 roku.

Jednocześnie podkreślamy, że nasz zespół będzie kontynuował prace nad kongresem. Większość naszych aktywności prowadzimy obecnie zdalnie i również w ten sposób będziemy podejmować dalsze ustalenia i odpowiadać na Państwa pytania.

Zależy nam również na informowaniu Państwa na bieżąco o najważniejszych tematach naszej branży, które wpisane są zawsze w program kongresu.

W związku z tym w najbliższym czasie zaproponujemy również specjalne spotkanie on-line. Dlatego zachęcamy do śledzenia strony kongresu oraz naszych kanałów w social mediach (Facebook oraz Linkedin).

Tymczasem dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i zrozumienie. Do zobaczenia wkrótce.

Zespół organizacyjny
Polskiego Kongresu Logistycznego
LOGISTICS 2020

www.logistics.pl

Nowa seria podcastów "Obok logistyki"

Z przyjemnością zapraszamy Was do odsłuchu nowej audycji pt. "Obok logistyki", zainicjowany przez portal www.logistyka.net.pl. Będziemy się w nim dzielić naszą ekspercką wiedzą i doświadczeniem - bez przydługawych wykładów czy nudnych referatów. W prosty sposób opowiemy o tym, co nas pasjonuje w logistyce, jakie są aktualne trendy i jakich rozwiązań możemy się spodziewać w najbliższych latach. A wszystko to podane w formie swobodnej rozmowy, okraszonej ciekawymi przykładami, inspirującymi historiami i ciekawostkami, o których nie wszyscy słyszeli.

Inauguracyjny odcinek poświęciliśmy robotom - tym, które usprawniają nie tylko pracę w magazynie, ale też tym, które możemy spotkać np. w domu lub z którymi możemy porozmawiać przez telefon. Czy coboty przyczynią się do powszechnej automatyzacji? Do czego wojsko potrzebowało wielkiego mechanicznego psa? W jaki sposób android miał pomóc w porwaniu Cesarza Francuzów? To tylko część tematów, które omówimy. Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Linki do odsłuchu dostępne tutaj.

20% rabatu na e-szkolenia!

W obliczu przedłużającej się walki z wirusem zachęcamy do zapoznania się z ofertą szkoleń online. Pamiętajcie, że e-szkolenia są dostępne bez wychodzenia z domu.

Zapewniamy Wam: 

- elastyczny dostęp do szkoleń 24h na dobę, 7 dni w tygodniu;
- dowolne miejsce i czas nauki;
- dostosowanie tempa nauki do indywidualnych potrzeb pracownika;
- szkolenia zakończone certyfikatem;
- interesujący materiał dydaktyczny zawierający testy;

 

Do końca marca e-szkolenia z 20% rabatem!

Więcej informacji:

https://www.e-bit.edu.pl/szkolenia-e-learning/szkolenia-logistyczne

Pracujemy z domu, ale cały czas działamy normalnie

Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła pandemię w związku z koronawirusem COVID-19. Polski rząd wprowadził stan zagrożenia epidemicznego. Podchodzimy do tej nadzwyczajnej sytuacji z powagą. Dlatego w związku z tą sytuacją i zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego, wprowadziliśmy w naszym Instytucie częściowy tryb pracy zdalnej. Specjalne procedury dotyczą także spotkań wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Nasi pracownicy dla bezpieczeństwa swojego i Klientów przestrzegają zasad minimalizujących ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa.

Nie zwalniamy jednak tempa i cały czas pracujemy z naszymi klientami nad wspólnymi projektami i jesteśmy do Państwa dyspozycji. Dokładamy wszelkich starań, aby nasi Klienci w najmniejszym stopniu odczuli te zmiany.

Wdrażamy e-usługi dedykowane przedsiębiorcom i jednostkom sektora finansów publicznych

Projekt „E-faktury specjalizowane – rozbudowa Platformy Elektronicznego Fakturowania” (PEF2) jest kontynuacją projektu PEF, którego głównym celem było umożliwienie odbierania przez administrację publiczną faktur elektronicznych zgodnych z Normą Europejską określającą podstawową postać faktury. PEF2 ma pozwolić na przesyłanie tzw. faktur specjalizowanych, dedykowanych dla dostawców energii, gazu, usług komunalnych, operatorów telekomunikacyjnych itp. Wdrożenie projektu przyczyni się do oszczędności czasu i kosztów zarówno po stronie przedsiębiorców, jak i jednostek administracji publicznej. Dzięki realizacji projektu zwiększy się stopień wykorzystania faktur elektronicznych. 

E-usługa przesyłania faktur specjalizowanych to nowa usługa zaproponowana przez  Sieć Badawczą Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania (Ł-ILiM). Zostanie ona wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności ułatwiające korzystanie z Platformy Elektronicznego Fakturowania (PEF). Skierowana jest do wszystkich przedsiębiorców, którzy realizują dostawy w ramach zamówień publicznych oraz do ich odbiorców – jednostek sektora finansów publicznych zamawiających media i usługi w ramach postępowań o udzielenie zamówień publicznych. Główne korzyści to skrócenie czasu potrzebnego na obsługę elektronicznych faktur specjalizowanych oraz zmniejszenie kosztów ich przetwarzania; zarówno po stronie przedsiębiorców, jak
i jednostek administracji publicznej. Wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników platformy PEF oraz rosnącym wymaganiom rynku, przewidziano również możliwość przesyłania tym samym kanałem not korygujących. Realizacja projektu będzie się zatem wiązała z wypracowaniem ogólnopolskich standardów dokumentów dla różnych rodzajów faktur specjalizowanych, a następnie z zaimplementowaniem ich na Platformie Elektronicznego Fakturowania (PEF).

Projekt „E-faktury specjalizowane – rozbudowa Platformy Elektronicznego Fakturowania” (PEF2)  uzyskał dofinansowanie z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, działanie 2.1. Realizowany będzie przez 2 lata. Ł-ILiM jest partnerem projektu, a liderem Ministerstwo Rozwoju.

Wykorzystanie standardu BPMN 2.0 w celu identyfikacji i mapowania procesów biznesowych

Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania serdecznie ZAPRASZA na stacjonarne szkolenie pt.: "Wykorzystanie standardu BPMN 2.0 w celu identyfikacji i mapowania procesów biznesowych".

Szkolenie kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych tematyką standaryzacji i projektowania procesów w biznesie.

Business Process Model and Notation 2.0. (BPMN 2.0.)jest międzynarodowym standardem graficznym opisującym kroki i logikę procesów. Obecnie jest to powszechnie znany oraz akceptowany standard na świecie.

Zaletą tej notacji jest jej jednoznaczność oraz to, że daje możliwość modelowania praktycznie wszystkich procesów niezależnie od specyfiki danej branży, organizacji, itp.

BPMN nadaje się zarówno do opisu procesu zachodzącego w organizacji samorządowej, jak i produkcyjnej, dzięki czemu jest metodą uniwersalną i niezależną od kontekstu.

Umiejętności nabyte w trakcie szkolenia pozwolą na:

- sprawne zarządzanie procesami i dzielenie się wiedzą w Twojej firmie,

- możesz łatwiej zidentyfikować obszary posiadające potencjał do usprawnienia,

- możesz w sposób jednoznaczny przekazać swoje oczekiwania zespołowi lub dostawcom rozwiązań informatycznych,

- opracowane mapy mogą również stanowić narzędzie ułatwiające wdrażanie nowych pracowników w obowiązki, służyć do celów wewnętrznych szkoleń stanowiskowych, wdrażać nowe technologie, zmiany organizacyjne itd.

Szkolenie prowadzą pracownicy Instytutu Logistyki i Magazynowania, specjaliści Centrum Doskonałości Procesowej, analitycy procesów biznesowych wykorzystujący standard BPMN w realizacji wielu projektów związanych z analizą procesową.

Termin szkolenia: 19 marca 2020 r.                           
Miejsce szkolenia: Centrum Kompetencyjne, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytutu Logistyki i Magazynowania w POZNANIU, ul. Estkowskiego 6.

UWAGA: Na szkolenie zapraszamy uczestników z własnym laptopem.

Zajęcia prowadzone będą w małych grupach (ok. 10 os.), w formie warsztatowej, z wykorzystaniem programu – iGrafx (organizator zapewnia program do pobrania przez uczestników w bezpłatnej czasowo wersji).

 

Cena szkolenia: 950 zł (VAT zw.)*/1 osobę.

**Usługa zwolniona od podatku na podstawie par. 3 ust.1 pkt 13 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z  2018 r.‚ poz. 701)

 

Jak się zapisać?

Zapisy na szkolenie przyjmowane są za pośrednictwem FORMULARZA ZGŁOSZENIA 

Nabór już trwa. Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Więcej informacji o szkoleniu na stronie internetowej wydarzenia.

Kontakt : Elżbieta Oskory; nr tel. 61 666 48 56;e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  

Instytuty Łukasiewicza realizują projekt "Katalogi Administracji Publicznej”

Projekt "Katalogi Administracji Publicznej” (KAP), którego celem jest udostępnienie aktualnych i kompletnych danych o instytucjach i usługach publicznych oraz wzorach dokumentów będzie realizowany przez instytuty należące do Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania (Ł-ILiM) oraz Sieć Badawczą Łukasiewicz – Instytut Technik Innowacyjnych EMAG (Ł-EMAG). Wdrożenia KAP usprawni pracę urzędów co wpłynie na lepszą obsługę obywateli i przedsiębiorców.

Dzięki realizacji projektu, wszystkie podmioty publiczne zyskają narzędzie, które pozwoli im na uporządkowanie wiedzy dotyczącej spraw, usług publicznych, wzorów dokumentów i rejestrów publicznych. Powstałe katalogi administracji publicznej udostępnią ustandaryzowane i kompletne informacje na potrzeby świadczenia spraw i e-usług publicznych przez portale usługowe (m.in.: GOV.PL i biznes.gov.pl). Obywatele i przedsiębiorcy uzyskają jednolite w skali kraju opisy spraw oraz wzory dokumentów elektronicznych i nieelektronicznych. Załatwianie spraw urzędowych będzie łatwiejsze i szybsze.  

W ramach projektu KAP, Łukasiewicz-ILiM opracuje założenia biznesowe systemu, dostosuje opisy spraw i usług do standardu wypracowanego w projekcie oraz zapewni integrację serwisu Biznes.gov.pl z systemem KAP.

- Projekt KAP to dla nas kolejne wyzwanie. Działamy konsekwentnie tworząc cyfrowe usługi publiczne w Polsce. Dzięki wcześniejszym projektom polscy przedsiębiorcy mogą już np. posługiwać się fakturami elektronicznymi w kontaktach z administracją publiczną. Mam nadzieję, że dzięki temu projektowi uzyskają lepszy dostęp do wszystkich usług publicznych. - podkreśla dr hab. Arkadiusz Kawa, Dyrektor Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.

Łukasiewicz-EMAG będzie odpowiedzialny za dostosowanie do standardu opisów spraw z ePUAP. Ponadto oba Instytuty Sieci Badawczej Łukasiewicz będą uczestniczyć w pracach związanych z opracowaniem standardów dotyczących m.in. spraw i usługach publicznych oraz wzorów dokumentów w KAP.

Projekt "Katalogi Administracji Publicznej" uzyskał dofinansowanie z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, działanie 2.2. Projekt otrzymał najwyższą liczbę punktów wśród wszystkich złożonych w konkursie. KAP będzie realizowany w okresie 3 lat, a jego budżet to ok. 44,5 mln zł. Liderem projektu jest Ministerstwo Cyfryzacji, a Ł-ILiM, Ł-EMAG oraz Ministerstwo Rozwoju  partnerami.

Bezpieczeństwo użytkowania regałów na mistrzowskim poziomie!

10 marca o godzinie 14:00, podczas 30 minut nasz ekspert przedstawi kluczowe informacje o tym, jak zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa w użytkowaniu paletowych regałów magazynowych, w tym jak:

  • przygotować procedury dla uzyskania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa,
  • poprawnie użytkować palety i regały w magazynie wysokiego składowania.

Nasz ekspert to Zbyszko Krojenka – Główny Specjalista ds. Certyfikacji Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, jest ekspertem w dziedzinie bezpieczeństwa wyposażenia magazynowego. Przez ponad 16 lat, jako kierownik Jednostki Certyfikującej realizuje projekty dla poprawy bezpieczeństwa wyposażenia magazynowego zgodnie z wymaganiami technicznymi oraz przepisami obowiązującego prawa.

Dla uczestników webinaru zaplanowaliśmy NIESPODZIANKI.

Zapisz się już dziś! LINK DO ZAPISÓW

Łukasiewicz - nowy brand naszego Instytutu

Od 1 kwietnia 2019 r. Instytut Logistyki i Magazynowania wraz z 35 innymi, zlokalizowanymi w całej Polsce, tworzy trzecią co do wielkości organizację R&D w Europie. Z ośmioma tysiącami pracowników oraz ponad 1.3 mld przychodów generowanych ze sprzedaży technologii, produktów i usług Sieć Badawcza ŁUKASIEWICZ zwiększa szanse swoich Klientów na międzynarodowe granty i pozyskiwanie partnerów gospodarczych.

Mamy ambitne plany rozwojowe i chcemy je realizować wspólnie z biznesem. Jako czołowy gracz na europejskim rynku badań i rozwoju dokładamy starań, aby marka ŁUKASIEWICZ była jeszcze silniej kojarzona z najnowszymi trendami i innowacjami. Dlatego z początkiem 2020 roku rozpoczynamy wdrażanie nowego, jednolitego systemu identyfikacji wizualnej. Pod nowym znakiem, poza dotychczasową unikalną ekspercką wiedzą i doświadczeniem, kryje się nowe podejście do wspierania biznesu w Polsce.

Wzorem największych graczy rynkowych także i my jesteśmy przekonani, że spójność wizerunkowa jest niezbędną inwestycją w rozpoznawalność ŁUKASIEWICZA i budowę silnej pozycji konkurencyjnej całej Sieci. Trójkolorowa biało-zielono-czarna linia komunikacyjna systematycznie zastępować będzie dotychczasowe oznaczenie Instytutów ŁUKASIEWICZA.

Począwszy od I kwartału br. swoje nowe logo sukcesywnie wprowadzamy we wszystkich kanałach komunikacji od korespondencji biznesowej przez media społecznościowe, tradycyjne po materiały konferencyjne i targowe.

Niezmienna pozostanie wciąż najwyższa jakość naszych działań R&D. Mogą być Państwo pewni, że – tak jak w każdym Instytucie Sieci Badawczej Łukasiewicz – za nowym biało-zielono-czarnym znakiem zawsze kryć się będą olbrzymie możliwości i pasja do tworzenia innowacji.

Zapraszamy do współpracy.

     

 

© Instytut Logistyki i Magazynowania | 2019

Login or Register

LOG IN

Register

User Registration
or Anuluj