Organizacja GS1 Polska
Instytut Logistyki i Magazynowania
Instytut Logistyki i Magazynowania, Instytut Badawczy
Marka Polskiej Gospodarki

A+ A A-
Odbyło się największe wydarzenie logistyczne w kraju: LOGISTICS 2018

23 i 24 maja 2018 roku na Polskim Kongresie Logistycznym Logistics 2018, który odbył się w Poznaniu, spotkały się osobowości z praktyki gospodarczej i świata nauki, aby dyskutować o trendach i wyzwaniach oraz dzielić się wiedzą na temat nowych modeli biznesowych i koncepcji technologicznych obejmujące wszystkie etapy łańcucha dostaw.

Polski Kongres Logistyczny jako jedno z najważniejszych wydarzeń logistycznych w Europie podejmuje kompleksowo najważniejsze zagadnienia m.in. z zakresu transportu, magazynowania, usług logistycznych, logistyki miejskiej oraz rozwiązań IT. Towarzysząca Kongresowi wystawa „Rynek Logistyczny” to jedyne w Polsce miejsce, gdzie uczestnicy mieli możliwość poznania pełnej oferty dostawców usług informatycznych i urządzeń ADC, operatorów logistycznych, deweloperów powierzchni magazynowych, doradców, instytucji edukacyjnych i prasy branżowej.

Polski Kongres Logistyczny zgromadził w tym roku rekordową liczbę uczestników, którzy mieli okazję poznać najlepsze praktyki i podjąć dyskusję z prelegentami, odwiedzić wystawców i wziąć udział w warsztatach na terenie czołowych firm regionu.


 

Więcej informacji na portalu Logistyka.net.pl oraz na stronie Kongresu.

Elektroniczne fakturowanie - badanie wśród wystawców faktur i dostawców IT

Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przeprowadzają badania mierzące stopień przygotowania podmiotów publicznych i prywatnych do wystawiania i odbioru elektronicznych faktur. Prowadzone badania mają pomóc rozpoznać obecny poziom e-fakturowania w Polsce, ułatwić wystawcom faktur dostosowanie systemów informatycznych i poznać rynek dostawców systemów IT oraz oferowanych przez nich funkcjonalności dla e-fakturowania w Polsce.

Serdecznie zapraszamy do wypełnienia ankiet do 18 marca:

 

1. dla WYSTAWCÓW faktur

2. dla DOSTAWCÓW SYSTEMÓW IT.

 

W razie pytań bądź trudności prosimy o kontakt:

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
telefon:61 850 49 32


Uprzejmie dziękujemy za poświęcony czas i pomoc w tak ważnej dla nas wszystkich kwestii.

Z wyrazami szacunku, Zespół Projektu Platforma Elektronicznego Fakturowania

 

Załączniki:

 

Instytut Logistyki i Magazynowania wystawcą na VIII Konferencji Państwo 2.0

Podczas VIII Konferencji Państwo 2.0, która odbyła się 22-23 lutego 2018 r. w Warszawie, zostały przedstawione dwa projekty realizowane przez Instytut Logistyki i Magazynowania.

 

Celem pierwszego z nich -  The Once-only Principle Project (TOOP) jest zbadanie i zademonstrowanie w praktyce działania „zasady jednorazowości” w aspekcie transgranicznym, w ramach kontaktów pomiędzy administracją publiczną w UE, a przedsiębiorcami. Celem drugiego z nich - Platformy Elektronicznego Fakturowania dla sfery finansów publicznych - jest wdrożenie obowiązkowego odbioru faktur elektronicznych przez administrację publiczną poprzez stworzenie Platformy Elektronicznego Fakturowania.

 

Instytut Logistyki i Magazynowania realizuje szereg projektów i inicjatyw mających na celu usprawnienie działania instytucji publicznych, zapewnienie przejrzystego dostępu do informacji oraz łatwego dostępu do usług publicznych poprzez rozwój elektronicznej administracji. W ramach tych działań Instytut wspiera organy administracji publicznej w optymalizacji procesów administracyjnych, kładąc szczególną uwagę na możliwość elektronicznej komunikacji. Instytut również aktywnie promuje wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych dla podniesienia jakości świadczenia usług publicznych.


Więcej informacji na stronie konferencji.

Pół wieku Instytutu Logistyki i Magazynowania

Zakończyły się jubileuszowe obchody działalności Instytutu Logistyki i Magazynowania, który nieprzerwanie od 50 lat pracuje na rzecz logistyki krajowej i międzynarodowej, wypracowując kolejne rozwiązania logistyczne dla potrzeb gospodarki narodowej, biznesu i nauki.

 

Zasługi Instytutu Logistyki i Magazynowania dla rozwoju polskiej logistyki są niepodważalne. Początkowo jako Centralny Ośrodek Gospodarki Magazynowej był zapleczem merytorycznym Urzędu Rezerw Państwowych, później jako Instytut Gospodarki Magazynowej kształtował rozwiązania organizacyjno-technologiczne magazynów i baz magazynowych, aby w końcu jako Instytut Logistyki i Magazynowania zapewniać swoim klientom efektywne i innowacyjne rozwiązania i dostęp do najnowszej wiedzy wykorzystując autorskie narzędzia informatyczne do modelowania i symulacji procesów gospodarczych i przepływów materiałowych.

 

Warto podkreślić, że Instytut od 15 lat zajmuje się także elektroniczną gospodarką, głównie w zakresie automatycznej identyfikacji towarów i lokalizacji oraz elektronicznej komunikacji w łańcuchach dostaw. Działa także prężnie w zakresie cyfryzacji administracji publicznej (e-Administracja) tworząc nowe modele cyfrowych usług publicznych dla potrzeb przedsiębiorstw. Dodatkowo wspiera kształcenie logistyków w Polsce (z inicjatywy Instytutu powstała Wyższa Szkoła Logistyki), organizuje szkolenia i warsztaty, a także jest organizatorem drugiego w Europie pod względem wielkości Polskiego Kongresu Logistycznego Logistics, który gromadzi co dwa lata ponad 800 uczestników. Zdobyte na przestrzeni półwiecza doświadczenia pozwoliły Instytutowi uzyskać w pełni zasłużoną pozycję Centrum Kompetencji w zakresie logistyki i e-gospodarki.

Więcej na temat jubileuszu oraz podsumowania 50-letniej działalności można przeczytać na portalu Logistyka.net.pl

Z okazji 50-lecia Instytutu powstał film promocyjny, przedstawiający działalność  Instytutu i jego współpracę z firmami, ośrodkami badawczymi i instytucjami z całej Europy. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia filmu:

 

 

 

Bezpłatny warsztat dot. obowiązku odbioru e-faktur przez podmioty publiczne

Odbył się warsztat organizowany przez Komisję Europejską, Ministerstwo Rozwoju oraz Instytut Logistyki i Magazynowania w ramach wsparcia procesu wdrażania obowiązku odbioru faktur elektronicznych przez podmioty publiczne (wynikającego z postanowień Dyrektywy 2014/55/EU).


Warsztat był realizowany w ramach programu Connecting Europe Facility (CEF) i prowadzony przez ekspertów z Komisji Europejskiej. Dedykowany jest dla pracowników działów odpowiedzialnych za wdrożenia systemów informatycznych (w szczególności e-fakturowania) w podmiotach publicznych.

 

Szczegóły na temat warsztatu znajdują się w załączniku.

Seminarium EMC, Poznań, 26 października 2017

Würth Elektronik oraz Instytut Logistyki i Magazynowania zorganizowali seminarium techniczne poświęcone zagadnieniom kompatybilności elektromagnetycznej (EMC).

Zaproszenie na seminarium kierowane było szczególnie do projektantów systemów elektronicznych oraz osób pragnących poszerzyć swoja wiedzę z ww. zakresu.

 

Lokalizacja:
Instytut Logistyki i Magazynowania, Laboratorium Urządzeń Elektronicznych
Budynek B, sala B 311, ul. E. Estkowskiego 6, Poznań

 


Agenda:
8.30 – 9.00 Rejestracja uczestników
9.00 – 9.30 Otwarcie seminarium i prezentacja ILiM –  Działania Instytutu Logistyki i Magazynowania w celu wprowadzenia zmian w normach ogólnych IEC wynikających z własności tłumiących zasilaczy napięcia stałego w zakresie szybkich, elektrycznych stanów przejściowych (EFT/BURST)
9.30 – 9.45 Nowe produkty WE – elementy indukcyjne i złączowe
9.45 – 10.45 Przetwornice DC/DC – filtracja cz1:
          • Identyfikacja zakłóceń, dławiki skompensowane, materiały ferromagnetyczne w elementach filtracyjnych
10.45 – 11.15 Przerwa kawowa
11.15 – 12.30 Przetwornice DC/DC – filtracja cz2:
          • Projektowanie filtrów LC
          • Prezentacja na żywo działania filtrów do przetwornicy DC/DC
12.30 – 13.30 Obiad
13.30 – 15.15 Przetwornice impulsowe DC/DC – optymalny dobór elementów indukcyjnych:
          • Parametry cewek, dobór materiału rdzenia w kontekście stratności
          • Narzędzia projektowe wspomagające wybór cewek w przetwornicach - REDEXPERT
          • Weryfikacja wyników symulacji na żywo w układzie z przetwornicą o częstotliwości pracy ~2MHz
          • Scalone moduły przetwornic DC/DC MagI3C - technologia produkcji, porównanie na żywo z dostępnymi rozwiązaniami dyskretnymi.
15.15 – 16.00 Zwiedzanie laboratorium EMC (dla chętnych)
16.00 Zakończenie seminarium

 

Odbyła się konferencja poświęcona RFID

We wrześniu odbyła się konferencja IEEE RFID-TA 2017.

Bogata formuła konferencji obejmowała wystąpienia ekspertów oraz liderów rynku w ramach sesji plenarnych i tematycznych. Konferencja prezentowała współpracę pomiędzy biznesem a sferą nauki, kluczowej dla rozwoju nowych, innowacyjnych rozwiązań.

Konferencja organizowana jest co roku w innym kraju na świecie. Poprzednim razem były to Japonia oraz Chiny. Tym razem kierownictwo IEEE RFID Council wybrało Polskę jako miejsce spotkania świata nauki i biznesu. Oprócz wystąpień ekspertów i sesji plenarnych można było wziąć udział w praktycznych warsztatach organizowanych pierwszego dnia konferencji.

Rozwiązania z zakresu automatycznej identyfikacji oraz Internetu Rzeczy upowszechniają się w ostatnim okresie bardzo dynamicznie, a prognozy rozwoju tego obszaru okazują się często niedoszacowane – technologia rozwija się szybciej niż ktokolwiek przypuszcza. Dlatego stan badań oraz aktualna wiedza na temat dostępnych rozwiązań i kierunków ewolucji technologii jest z pewnością bardzo ważnym aspektem uzyskiwania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej.

Do udziału w konferencji zaprosili przedstawiciele instytucji naukowych oraz świata biznesu. Organizatorem konferencji był Instytut Logistyki i Magazynowania, który od wielu lat wspiera rozwój innowacyjnych technologii, współpracując z instytucjami naukowymi w kraju i za granicą. Konferencja odbyła się w dniach 20-22 września w Warszawie, w hotelu DoubleTree by Hilton. Wydarzenie miało zasięg ogólnoświatowy.

Konferencja była doskonałą okazją do zaprezentowania wyników najnowszych badań oraz trendów w zakresie tematyki RFID oraz nawiązania współpracy nie tylko z polskimi ośrodkami, ale przede wszystkim z wiodącymi ośrodkami zagranicznymi.

Więcej informacji na stronie: http://2017.ieee-rfid-ta.org/

Przyłącz się do programu SULPiTER Enlarged Transfer Programme

Instytut Logistyki i Magazynowania w imieniu swoim i Partnerów programu SULPiTER Enlarged Transfer Programme zaprasza przedstawicieli Ministerstw, władze regionów i miast oraz organizacje badawcze do udziału w Programie, którego celem jest przekazanie wiedzy i wymiana doświadczeń w zakresie transportu towarowego i logistyki miejskiej oraz kształtowania polityki dla efektywnego energetycznie transportu.

Program rusza w styczniu 2018 roku i trwać będzie do lutego 2019. W tym czasie odbędą się trzy sesje warsztatowe - dwie jako webinaria i jedno jako kończące projekt spotkanie stacjonarne w Bolonii.

 

Więcej informacji na temat programu SULPiTER Enlarged Transfer Programme oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie internetowej projektu.

 

Termin zgłoszeń mija 15 października.

 

ILiM z tytułem "Firma zasłużona dla przemysłu opakowań"

Znamy wyniki plebiscytu "Zasłużony dla przemysłu opakowań" oraz "Firma zasłużona dla przemysłu opakowań", organizowanego przez Polską Izbę Opakowań.
W tegorocznej edycji konkursu na tytuł "Zasłużony dla przemysłu opakowań" zgłoszono 9 kandydatur, a do tytułu "Firma zasłużona dla przemysłu opakowań" pretendowało 11 przedsiębiorstw.

Decyzją Kapituły Tytułu "Zasłużony dla przemysłu opakowań" miano to przyznano p. Wacławowi Wasiakowi. Pan Wacław Wasiak jest dyrektorem Polskiej Izby Opakowań, analitykiem rynku opakowań, autorem licznych publikacji branżowych (perspektywy, kierunki i warunki rozwoju). Pełni również funkcję redaktora naczelnego Biuletynu Opakowaniowego.

Natomiast "Firmą zasłużona dla przemysłu opakowań" w edycji 2017 został Instytut Logistyki i Magazynowania.

Wręczenie dyplomów dokumentujących nadanie tytułów oraz nominacji nastąpi w trakcie ceremonii inauguracji targów PAKFOOD (25 września 2017 r.)

Odbyło się bezpłatne spotkanie dotyczące e-faktury w zamówieniach publicznych

W Instytucie Logistyki i Magazynowania odbyło się spotkanie z przedstawicielami sektora finansów publicznych w sprawie e-faktury.


Celem spotkania, które odbyło się 20.06.2017 r. była dyskusja na temat wchodzącej 26 listopada 2018 roku w życie ustawy, zobowiązującej wszystkich zamawiających (w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych) do odbioru i przetwarzania faktur elektronicznych. Nowy obowiązek wynikać będzie z konieczności  dostosowania się do przepisów Dyrektywy 2014/55/UE.

Spotkanie realizowane było w ramach projektu pt. „Platforma pośrednicząca elektronicznego fakturowania dla sfery finansów publicznych”, przez Ministerstwo Rozwoju wraz z Instytutem Logistyki i Magazynowania.


Więcej informacji na stronie: www.ilim.poznan.pl/e-faktura

Rozwój polskiej logistyki

Instytut Logistyki i Magazynowania kolejny raz zaprosił na warsztaty poświęcone rozwojowi polskiej logistyki. Spotkanie odbyło się w dniach 19-20 czerwca  w czterech blokach tematycznych:

1.    Monitoring ruchu kolejowego w portach morskich (projekt e-Impact),
2.    Rail Baltica, nowe połączenie intermodalne (projekt NSB CoRe),
3.    Cyfryzacja łańcuchów dostaw (projekt CLOUD),
4.    Budowa Polskiego Port Community System (Polski PCS).

Więcej informacji: http://logistics.pl/warsztaty-transportowe/

     

 

© Instytut Logistyki i Magazynowania | 2012-2016

Login or Register

LOG IN

Register

User Registration
or Anuluj