Organizacja GS1 Polska
Instytut Logistyki i Magazynowania
Instytut Logistyki i Magazynowania, Instytut Badawczy
Marka Polskiej Gospodarki

A+ A A-
Wiarygodne dane o produktach w sieci

Już ponad 270 tys. produktów można przeglądać w Internecie lub za pomocą telefonu komórkowego w ramach projektu PRODUKTY W SIECI. Celem projektu jest udostępnianie referencyjnej i wiarygodnej bazy danych podstawowych produktów, ich opisów oraz relacji zachodzącymi między numerem kodu kreskowego a danymi o okodowanych towarach. Szybki dostęp do rzetelnej i aktualnej informacji o produktach zwiększa zaufanie konsumentów i wspiera ich decyzje zakupowe.


Rozwój rynku e-commerce i technologii mobilnych spowodował, iż coraz większe znaczenie dla konsumentów i partnerów handlowych ma szybki dostęp do informacji o produktach. Jak pokazują liczne badania rynkowe, ponad 60% decyzji zakupowych podejmowanych jest przez klientów spontanicznie, w czasie wizyty w sklepie. W jaki sposób stymulować procesy podejmowania takich decyzji?

W odpowiedzi na to zapotrzebowanie Instytut Logistyki i Magazynowania - organizacja krajowa GS1 Polska, uruchomił projekt PRODUKTY W SIECI . W ramach projektu powstał elektroniczny rejestr produktów okodowanych, który umożliwia firmom tworzenie własnych, aktualnych opisów produktów i co najważniejsze zapewnia bezpieczeństwo i efektywność przechowywania informacji. Od strony technicznej projekt opiera się na dostarczeniu użytkownikom kodów kreskowych GS1 przyjaznego narzędzia do elektronicznego zarządzania Numerami Identyfikacyjnymi Firmy i danymi o kodowanych produktach.

Wszystkie dane pochodzą od producenta bądź właściciela marki, a więc z samego źródła. Mogą one być prezentowane w dwojaki sposób: przez telefon komórkowy, w oparciu o udostępnioną aplikację MobitGS1 oraz na stronie www.produktywsieci.pl. W pierwszym przypadku konsument otrzymuje dostęp do informacji o produkcie poprzez zeskanowanie kodu kreskowego. W drugiej sytuacji wpisanie na stronie www.produktywsieci.pl numeru identyfikacyjnego znajdującego się pod kodem kreskowym umożliwi dostęp do informacji o produkcie. Zarówno aplikacja jak i strona oferują dodatkowe funkcjonalności takie jak: szersza informacja o produkcie, sprawdzenie oryginalności produktu przez porównanie tego oglądanego przez klienta w sklepie z prezentowanym w telefonie jego zdjęciem, bezpośrednie przejście do sklepu internetowego, dostęp do informacji o produkcie z innych źródeł danych oraz funkcjonalności multimedialne (dla wybranych produktów).

 „Zdecydowaliśmy się na udział w projekcie, ponieważ jest to zupełnie inny sposób na zaprezentowanie klientowi wyrobu medycznego - w sposób prosty, a jednocześnie wiarygodny. Chcemy, aby konsumenci mieli możliwość zapoznania się z produktami, nie tylko w sklepie, ale również korzystając z nowych kanałów komunikacji, takich jak aplikacja na smartfon MobitGS1 czy www.produktywsieci.pl.” – uzasadnia udział w projekcie Piotr Krężel, dyrektor ds. marketingu z REH4MAT, producenta wyrobów ortopedycznych i środków pomocniczych służących osobom z dysfunkcjami narządów ruchu.

Projekt powiązany jest także z Krajową Bazą Produktów Ochrony Zdrowia (KBPOZ), która jest pierwszą w Polsce centralną bazą produktów leczniczych i wyrobów medycznych, okodowanych kodem kreskowym GS1. To na bieżąco aktualizowany, we współpracy z IMS Poland, katalog elektroniczny, funkcjonujący w Internecie na rzecz bezbłędnych i automatycznie wprowadzanych danych do systemów informatycznych firm – uczestników łańcucha dostaw i administracji państwowej.

Projekt docelowo ma pozwolić branży e-commerce i mobile commerce uwolnić się od problemu zbierania i aktualizacji podstawowych danych opisujących produkty. W 80% przypadków konsument nie kupi w Internecie błędnie opisanego produktu. Również przed zakupem w handlu tradycyjnym informacje o produktach są poszukiwane w Internecie. Dlatego warto mieć kontrolę nad tym, jak produkt jest prezentowany w sieci.

Transport – szanse oraz wyzwania dla polskich przedsiębiorstw

Instytut Logistyki i Magazynowania, GS1 Polska oraz ECR Polska zapraszają na bezpłatne warsztaty transportowe, które odbędą się 11 października w Warszawie.

Spotkanie odbędzie się pod auspicjami projektu EMPIRIC (Enhancing Multimodal Platforms, Inland waterways and Railways services Integration in Central Europe), którego głównym celem jest wsparcie rozwoju i udoskonalanie funkcjonujących intermodalnych połączeń pomiędzy portami Północnego Adriatyku a terytorium Europy Centralnej. Gospodarze spotkania, ILiM, GS1 Polska oraz ECR Polska chcieliby wykorzystać to spotkanie również dla twórczej dyskusji o problemach współczesnej logistyki i możliwościach współpracy, adaptacji nowych rozwiązań i optymalizacji procesów.

W spotkaniu udział wezmą liderzy, którzy dzieląc się swoimi doświadczeniami dadzą inspirację w odpowiedzi na pytania: Kiedy intermodalność się opłaca? Jakie są dostępne rozwiązania wspierające koordynację procesów transportowych? Czym jest „inteligentne cargo”, koncepcja „e-freight”? Jak najlepiej wykorzystywać dostępne zasoby? Czym są technologie mobilne w łańcuchu dostaw? Czy partnerska współpraca niezależnych podmiotów i dzielenie się rzeczywiście uzyskanymi korzyściami są możliwe?

Warsztaty przeznaczone są dla dostawców i użytkowników usług transportowych, operatorów logistycznych, dostawców rozwiązań informatycznych, odpowiedzialnych za efektywność i wydajność procesów logistycznych oraz za strategię rozwoju przedsiębiorstw oraz organizacji otoczenia biznesu i przedstawicieli administracji publicznej.

W programie znajdzie się blok poświęcony nowym możliwościom i szansom, które dają przewozy intermodalne. Pokazane zostaną także wybrane najlepsze przykłady wykorzystania transportu intermodalnego przez polskie przedsiębiorstwa. Ponadto zaprezentujemy innowacyjne działania i koncepcje związane z organizowaniem przewozów przy wykorzystaniu transportu drogowego umożliwiającego współpracę niezależnych podmiotów gospodarczych przy organizacji procesów transportowych oraz korzyści płynące z wykorzystania technologii mobilnych w logistyce.

Spotkanie zakończy się dyskusją w dwóch grupach roboczych nad:

  • wypracowaniem spójnego stanowiska dotyczącego eliminacji podstawowych barier ograniczających rozwój przewozów intermodalnych w Polsce
  • możliwymi wariantami współpracy pomiędzy niezależnymi firmami w oparciu o dostępne narzędzia oraz standardy wymiany informacji

Więcej informacji, agenda oraz rejestracja: www.ilim.poznan.pl/transport-warsztaty

Konsultacje społeczne Projektu UEPA procedur dot. Rejestru Instytucji Szkoleniowych

W ramach Projektu Upraszczanie Elektronizacja Procedur Administracyjnych (UEPA) Instytut Logistyki i Magazynowania rozpoczął konsultacje społeczne dotyczące Dokumentu Uproszczeń Procedur Administracyjnych.

Etap uproszczeń procedur administracyjnych to niezbędna wiedza ekspertów i praktyków w zakresie uproszczenia prawa, zasad organizacji pracy i przepływu informacji, struktur dokumentów, interaktywnej komunikacji urzędów przy realizacji procedur oraz elektronizacji komunikacji urzędu z przedsiębiorcą za pośrednictwem elektronicznego Punktu Kontaktowego (ePK).

Zachęcamy Państwa do przedstawienia swojego stanowiska oraz wzięcia udziału w debacie i wyrażenia swojej opinii w konsultacjach społecznych projektu UEPA na temat:

  • Dokumentu Propozycji Uproszczeń procedur związanych z Rejestrem Instytucji Szkoleniowych, który jest dostępny pod adresem:

http://www.eu-go.gov.pl/pl/projekt-uepa/konsultacje-spoleczne/konsultacje-zakoczone/dpu-rejest-instytucji-szkoleniowych/

Kiedy inwestycja w marketing e-usług się opłaca

PARP opublikował e-book „Kiedy inwestycja w marketing e-usług się opłaca”, którego autorami są pracownicy Instytutu Logistyki i Magazynowania. Materiał zawiera opis wskaźników skuteczności działań reklamowych w Internecie, miary efektywności i rentowności tych działań. Czytelnik dowie się z e-book’a również, jak zmierzyć inwestycję w marketing i jak konstruować budżet marketingowy. Publikację można pobrać ze strony www.web.gov.pl pod adresem:

http://www.web.gov.pl/e-booki/272_1830.html

Nowy e-sklep ze sprzętem do automatycznej identyfikacji

W sierpniu został uruchomiony sklep internetowy Instytutu Logistyki i Magazynowania, który oferuje nowoczesny i wysokiej jakości sprzęt do automatycznej identyfikacji produkcji światowych liderów tej branży.

Oferta sklepu obejmuje:

  • terminale radiowe
  • skanery kodów kreskowych
  • drukarki etykiet

Sklep posiada również szeroki asortyment etykiet samoprzylepnych oraz materiałów eksploatacyjnych.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertę sklepu:

http://www.sklep.ilim.poznan.pl

Przebadaliśmy polskie sklepy internetowe - Raport pokonkursowy Bezpieczny eSklep 2012

Sklepy internetowe coraz lepiej wywiązują się z obowiązków informacyjnych wobec klientów, jednak wciąż mają pewną pracę do odrobienia. Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Instytut Logistyki i Magazynowania w związku z Konkursem Bezpieczny eSklep wynika, że ponad 66% sklepów popełnia błędy w informowaniu konsumentów o prawie do odstąpienia od zakupu na odległość, a ponad 7% wcale nie podaje informacji o tym podstawowym prawie przysługującym e-klientom. Niestety znaczna część sklepów nadal ma problem z właściwą ochroną danych osobowych. 74% sklepów internetowych badanych w 2012 roku nie posiada certyfikatu SSL gwarantującego szyfrowanie danych podczas ich przesyłania przez Internet.

Czytaj więcej: Przebadaliśmy polskie sklepy internetowe - Raport pokonkursowy Bezpieczny eSklep 2012

Nowy raport - "Rozwój sektora e-usług na świecie"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała na portalu www.web.gov.pl raport pt. „Rozwój sektora e-usług na świecie”. Jest to już druga edycja publikacji.  Raport kompleksowo przedstawia aktualny stan e-biznesu i prezentuje e-usługi, które mają największy potencjał wzrostu w perspektywie najbliższych lat. Celem raportu było również wskazanie nisz rynkowych oferujących najlepsze warunki dla rozwoju e-usług. Autorami publikacji są pracownicy Instytutu Logistyki i Magazynowania.

Czytaj więcej: Nowy raport - "Rozwój sektora e-usług na świecie"

Broszura promująca przewozy kolejowe

W ramach projektu FLAVIA, zakończone zostały przez ILiM prace związane z powstaniem broszury promującej przewozy kolejowe. Broszura o nazwie nazwie  "Kolej na kolej" przygotowana została w wersji pdf (do pobrania TUTAJ) oraz w wersji papierowej. Dodatkowo na łamach czasopisma Logistyki prezentowane będą kolejne przykłady firm korzystających z transportu kolejowego.

Sukces konsultantów ILiM w Orlen

ORLEN LIETUVA w Możejkach podpisał List Referencyjny w ramach projektu realizowanego przez zespół Zarządzania Zapasami w okresie kwiecień - grudzień 2011. Projekt dotyczył wypracowania oraz wdrożenia metodologii oceny krytyczności części zamiennych dla utrzymania ruchu maszyn i urządzeń produkcyjnych. Wyniki prac przełożyły się na ocenę zapasów zbędnych oraz docelowo ich likwidację. W wyniku realizacji projektu firma ORLEN Lietuva zmniejszyła wartość zapasu części zamiennych o ponad 40 milionów PLN.

List referencyjny w pliku PDF:

Dofinansowanie dla projektu LOGOS

Projekt o akronimie LOGOS pt. "Model koordynacji wirtualnych łańcuchów dostaw spełniający wymogi społecznej odpowiedzialności biznesu" otrzymał dofinasowanie w ramach pierwszego konkursu Programu Badań Stosowanych ogłoszonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Czytaj więcej: Dofinansowanie dla projektu LOGOS

Konsultacje społeczne projektu UEPA procedur alkoholowych

W ramach Projektu Upraszczanie Elektronizacja Procedur Administracyjnych (UEPA) Instytut Logistyki i Magazynowania rozpoczął konsultacje społeczne dotyczące Dokumentów Uproszczeń Procedur Administracyjnych.
W ramach Projektu Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka” (UEPA) Instytut Logistyki i Magazynowania rozpoczął konsultacje społeczne dotyczące Dokumentów Uproszczeń Procedur Administracyjnych Etap uproszczeń procedur administracyjnych to niezbędna wiedza ekspertów i praktyków w zakresie uproszczenia prawa, zasad organizacji pracy i przepływu informacji, struktur dokumentów, interaktywnej komunikacji urzędów przy realizacji procedur oraz elektronizacji komunikacji urzędu z przedsiębiorcą za pośrednictwem elektronicznego Punktu Kontaktowego (ePK).


Zachęcamy Państwa do przedstawienia swojego stanowiska oraz wzięcia udziału w debacie i wyrażenia swojej opinii w konsultacjach społecznych projektu UEPA na temat Dokumentu Propozycji Uproszczeń procedur związanych z napojami alkoholowymi.

     

 

© Instytut Logistyki i Magazynowania | 2012-2016

Login or Register

LOG IN

Register

User Registration
or Anuluj