Organizacja GS1 Polska
Instytut Logistyki i Magazynowania
Instytut Logistyki i Magazynowania, Instytut Badawczy
Marka Polskiej Gospodarki

A+ A A-
Webinar „Doręczenia w postępowaniu administracyjnym – uwagi praktyczne”

Instytut Logistyki i Magazynowania zaprasza na webinar omawiający kwestię doręczania w postępowaniu administracyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych problemów, które rozstrzygane były w ramach postępowań przed sądami administracyjnymi.

W programie:


• Doręczenie – pojęcie i znaczenie dla procedury;
• Tradycyjny sposób doręczania pism (doręczenie zastępcze, terminy, fikcja doręczenia);
• Doręczanie za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
• Praktyczne problemy doręczania pism w oparciu o najnowsze orzecznictwo sądowe;
• Czas na zadawanie pytań;

 

Termin: 21 grudnia 2016 r.
Rozpoczęcie: 10:00
Czas trwania:  około 20-30 minut

 

-> REJESTRACJA <-

 

Do udziału w webinarium zapraszamy w szczególności osoby odpowiedzialne za obsługę korespondencji elektronicznej, informatyków oraz kierownictwo  w jednostkach administracji publicznej. Spotkanie poprowadzi Tomasz Zakrzewski – ekspert prawny w Centrum Elektronicznej Gospodarki Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu.

Udział w webinarium jest bezpłatny.



-> ZAREJESTRUJ SIĘ <-



Na wszelkie pytania organizacyjne odpowiedzi udzieli Paulina Sadowska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , tel. 61 666 48 71

W celu poprawnego odbioru webinaru prosimy o zaktualizowanie przeglądarki internetowej, wtyczki Flash Player oraz włączenie głośników. Sugerujemy, aby korzystali Państwo ze stałego połączenia z Internetem (połączenia kablowego, nie za pomocą WI-FI).

Webinar „Faktura elektroniczna w zamówieniach publicznych. Nowe obowiązki w administracji publicznej”

UWAGA - webinar już się odbył!

 

Od 27 listopada 2018 jednostki sfery finansów publicznych będą zobowiązane do odbioru faktur przesyłanych w postaci elektronicznej, spełniających wymagania UE. Obowiązek odbioru e-faktur wprowadzony został dyrektywą 2014/55/UE w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych.


Aby umożliwić polskiej administracji spełnienie tego obowiązku, uruchomiono projekt utworzenia platformy pośredniczącej elektronicznego fakturowania dla sfery finansów publicznych. Platforma będzie narzędziem wsparcia wdrażania obowiązku odbioru e-faktur przez polską administrację publiczną.


Celem webinaru jest przedstawienie zadań związanych z wdrożeniem obowiązku nałożonego przez Dyrektywę 2014/55/UE oraz sposobu wsparcia administracji w jego realizacji.


Udział w webinarium jest bezpłatny.

 


Termin: 19 grudnia 2016r.
Rozpoczęcie: 10:00
Czas trwania:  około 20-30 minut


Zarejestruj się


W programie:
•    obowiązek odbioru e-faktur w administracji (Dyrektywa 2014/55/UE)
•    omówienie dedykowanej platformy do przekazywania e-faktur
•    jak przygotować się do odbioru e-faktur
•    konsekwencje i korzyści wejścia w życie obowiązku e-fakturowania
•    czas na zadawanie pytań

Do udziału zapraszamy w szczególności osoby odpowiedzialne za obsługę zamówień oraz dostaw publicznych w jednostkach administracji publicznej.


Spotkanie poprowadzi Tadeusz Rudnicki - Ekspert Europejskiego Wielostronnego Forum Elektronicznego e-Fakturowania (grupa robocza AGS) oraz Polskiego Forum Krajowego, będący Głównym specjalistą Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu w Centrum Elektronicznej Gospodarki.


Na wszelkie pytania organizacyjne odpowiedzi udzieli Paulina Sadowska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , tel. 61 666 48 71

Rejestracja na webinar

Nowości wydawnicze ILiM na 20. Poznańskich Dniach Książki

Wydawnictwo Instytutu Logistyki i Magazynowania prezentuje nowe pozycje wydawnicze podczas 20. Jubileuszowych Poznańskich Dni Książki nie tylko naukowej. Wydarzenie odbywa się od 15 do 17 XI w Poznaniu w Collegium Maius UAM. Wśród eksponowanych tytułów nie zabrakło kolejnego wydania „Słownika terminologii logistycznej” oraz nowego raportu „Logistyka w Polsce”. Udział w tegorocznej ekspozycji to wyjątkowa okazja do zapoznania się z ofertą wydawnictw reprezentujących najważniejsze ośrodki naukowe z całego kraju.

Szkolenia z e-administracji

Instytut Logistyki i Magazynowania zaprasza w terminie 5-8 grudnia pracowników instytucji do udziału w cyklu szkoleń, poświęconym obsłudze elektronicznej urzędu przy wykorzystaniu platformy ePUAP2.

Uczestnicy dowiedzą się jak obsługiwać dokumenty elektroniczne w urzędzie, samodzielnie tworzyć formularze elektroniczne oraz wzory dokumentów elektronicznych, uruchamiać i obsługiwać punkt potwierdzający profile zaufane ePUAP. Nowością w cyklu jest szkolenie z Serwera Hetman Draco, na którym uczestnicy poznają zasady samodzielnego administrowania systemem bezpieczeństwa platformy ePUAP2.

Szkolenia kierowane są do pracowników administracji rządowej i samorządowej, instytucji publicznych, stowarzyszeń i związków gminnych. Szkolenia poprowadzą doświadczeni trenerzy – wdrożeniowcy, którzy podzielą się praktyczną wiedzą i umiejętnościami. Podczas szkoleń będzie możliwość uzyskania konsultacji.

Terminy szkoleń oraz informacja o rejestracji znajdują się na stronie internetowej szkoleń.

ILiM na targach TransPoland

W dniach 8-10 listopada 2016 już po raz IV będziemy wystawcami na Międzynarodowych Targach Transportu i Logistyki TransPoland w Warszawie. Wszystkich zainteresowanych współpracą oraz spotkaniem się z Nami zapraszamy na stoisko C4. Będzie to doskonała okazja do dyskusji o nowościach branży TSL oraz możliwościach i kompetencjach jakimi dysponuje Instytut Logistyki i Magazynowania.

Serdecznie zapraszamy!

Fundacja GS1 Polska zaprezentowała GS1 SmartSearch podczas Targów eHandlu w Warszawie

9 listopada w Centrum EXPO XXI w Warszawie odbyły się kolejne Targi eHandlu. W bieżącej edycji Targów udział zapowiedziało ponad 140 Wystawców. Dla Uczestników przygotowano aż 24 prezentacje eksperckie.

W Targach eHandlu wzięli udział przedstawiciele GS1 Polska i Instytutu Logistyki i Magazynowania. Przy stoisku GS1 Polska można było dowiedzieć się m.in.:

- czym jest nowy standard GS1 SmartSearch i jak można go zastosować w sklepie internetowym?
- jak wdrażać kody kreskowe w sklepie internetowym?
- od kiedy GTIN będzie obowiązkowy w Google?
- jak przygotować się do nowej polityki Google Shopping w Polsce?

#DawajNaTargi

Szukasz informacji o produktach? Pilotaż platformy Produkty w Sieci

Uczestników Systemu GS1 oraz przedstawicieli firm działających w branży e-Commerce, dla których ważna jest jakość informacji o produktach, zapraszamy do wzięcia udziału w testach prototypowej wersji platformy wymiany informacji o produktach – Produkty w Sieci.

Zgłoszenia przyjmujemy do 31 października. Chętnych do wzięcia udziału zapraszamy do wypełnienia WSTĘPNEJ ANKIETY DLA UCZESTNIKÓW.


Dlaczego pilotaż platformy wymiany informacji o produktach?

Złe dane produktowe mają poważne skutki dla działalności każdego podmiotu e-Commerce. W przypadku sprzedaży konsumenckiej odpowiadają za nawet do 40% zwrotów towarów.  Również w dwukrotnie większym sektorze eCommerce B2B, zgodnie z wynikami najnowszych badań, problem z poziomem jakości danych o produktach ma aż 80% działających w sprzedaży B2B przedsiębiorstw.


Na czym będzie polegać pilotaż?

Celem pilotażu jest test pierwszej wersji narzędzia, które umożliwi firmom-uczestnikom pilotażu:
•    weryfikację posiadanych przez nich baz danych pod kątem poprawności i wiarygodności numerów GTIN,
•    uzupełnienie danych o numery GTIN (ważne chociażby ze względu na obowiązek podawania numeru GTIN w Google Shopping, Amazon czy iTunes),
•    dostęp do katalogu produktów zweryfikowanych przez GS1 Polska,
•    wspólną budowę katalogu wiarygodnych danych produktowych.


Co będziemy testować na pierwszym etapie?

Pierwszy etap testowania obejmie następujące funkcjonalności:
•    ścieżkę rejestracji i logowania dla partnerów i sklepów,
•    interfejs do przesyłania baz danych celem weryfikacji numerów GTIN
•    wyszukiwarkę produktów.


Kto może wziąć udział?

Zapraszamy podmioty, które są zainteresowane współpracą z GS1 Polska w zakresie wymiany wiarygodnych informacji o produktach:
•    dostawców rozwiązań dla Commerce (również porównywarki i operatorów branżowych baz danych),
•    dostawców aplikacji,
•    producentów,
•    sklepy internetowe.


Przydatne linki:

1.    Prezentacja platformy wymiany informacji o produktach Produkty w Sieci
2.    Atrybuty baz danych w ramach pilotażu platformy Produkty w Sieci


Więcej informacji i zgłoszenia:

Paulina Sadowska
tel. 61 666 48 71
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Odbył się webinar informacyjny dla uczestników systemu GS1

Google Polska oraz GS1 Polska przeprowadzili 10 października o godz. 10:00  webinar, który był doskonałą okazją do zdobycia wiedzy o szczegółach obowiązku podawania numeru GTIN w Google Shopping. Google planuje wprowadzenie tego obowiązku od 14 lutego 2017 roku.

 

Jak Google wdraża standardy GS1?

Od 2012 roku Google zachęca firmy prezentujące swoje produkty oraz pliki produktowe w Google Shopping do identyfikacji produktów za pomocą numeru GTIN. W wielu krajach stało się to obowiązkowe. Od lutego 2017 roku również firmy, które zamierzają wprowadzić swoje produkty do Google Shopping i sprzedawać je w Polsce będą musiały obowiązkowo podać ich numery GTIN.

Google wdrożyło także opracowany przez GS1 standard GS1 SmartSearch. Nowy standard opracowany został z myślą o sklepach i producentach. Stanowi zestaw globalnie zaakceptowanych znaczników oraz wytycznych używanych do opisu produktów na stronach internetowych. Dzięki wdrożeniu standardu wyszukiwarki mogą szybciej znaleźć dokładne informacje o produkcie.

 

W trakcie webinaru przedstawiciele Google Polska oraz eksperci Instytutu Logistyki i Magazynowania przedstawili narzędzie Google Shopping i opisali na czym będzie polegać obowiązek podawania numerów GTIN. Wyjaśnili także dlaczego wdrożenie unikalnej identyfikacji produktów przyspiesza proces wyszukiwania i ułatwia kupującym jego odnalezienie, a dla sprzedających oznacza poprawę widoczności oferowanych produktów.

Wielkopolscy przedsiębiorcy na warsztatach w ILiM

16 września w Instytucie Logistyki i Magazynowania odbyły się warsztaty z udziałem wiceministra rozwoju Tadeusza Kościńskiego w ramach cyklu spotkań z wielkopolskimi przedsiębiorcami.

- Dzisiejsze spotkanie poświęcone jest konkretyzacji możliwości rozwoju przedsiębiorstw w regionie wielkopolskim - tłumaczy wiceminister Kościński. - Od zawsze ta część naszego kraju była potrzegana jako region sukcesu. Pragniemy wzmocnić ten potencjał rozwoju i zachęcić przedsiębiorców do współpracy.


Pierwszy warsztat pn. „Cyfrowa Wielkopolska” zgromadził ponad 40 przedstawicieli wielkopolskiego środowiska informatycznego. Celem spotkania było wyznaczenie obszarów do współpracy biznesu z instytucjami naukowymi przy wspólnym tworzeniu produktów i usług oraz wsparcie implementacji kultury startupów. Uczestnicy dyskutowali o tym, w jaki sposób zorganizować oddolną inicjatywę skupioną na kluczowych wyzwaniach cyfryzacji w regionie. Przedsiębiorcy zwracali uwagę na to, że najważniejsze innowacje wynikają z ich potrzeb i zaangażowania. Wskazywali, że ważne jest także to, aby wykorzystać efekt synergii wszystkich inicjatyw uruchamianych w Wielkopolsce.

Kolejny warsztat pn. Marka: Zaprojektowane w Poznaniu/Wielkopolsce skupił firmy wokół tematu wykorzystania design’u - procesu projektowania, jako potencjalnych cech wyróżniających Poznań i Wielkopolskę. Rozmówcy zwracali uwagę na takie kwestie, jak konieczność wsparcia kluczowych przedsiębiorstw tzw. okrętów flagowych, wsparcie młodych designerów, edukację w designie oraz lepsze wykorzystanie Międzynarodowych Targów Poznańskich do promocji marek i firm regionu.

 

Ministerstwo Rozwoju zaprosiło również media na briefing prasowy wiceministra Tadeusza Kościńskiego z udziałem posła Bartłomieja Wróblewskiego oraz dyrektora Instytutu Logistyki i Magazynowania Grzegorza Szyszki. Tematem briefingu były założenia nowej polityki inwestycyjnej rządu oraz działania na rzecz rozwoju Wielkopolski. Dyrektor Szyszka przedstawił również projekty realizowane we współpracy z Ministerstwem Rozwoju.

- W zakresie cyfryzacji kraju jesteśmy dla Rządu znaczącym partnerem - mówi Dyrektor Szyszka. - Pracujemy nad kilkoma projektami kluczowymi dla rozwoju polskiej przedsiębiorczości, jak choćby powstająca platforma dla biznesu czy projekt związany z e-fakturą, który już wkrótce ma szansę zrewolucjonizować i uprościć obieg fakturowania.

Październikowy cykl szkoleń stacjonarnych

W dniach od 3 do 6 października zapraszamy do Poznania na cykl stacjonarnych szkoleń otwartych GS1 Week. Nasi trenerzy-praktycy gwarantują zdobycie nowych umiejętności oraz poznanie praktycznych rozwiązań w zakresie:


Standardów GS1
Etykiety logistycznej
Weryfikacji jakości kodów kreskowych
EDI i e-faktury
Traceability
RFID

Stosujemy metody szkoleniowe aktywizujące uczestników i pobudzające myślenie operacyjne. Uczestnicy cenią nasze szkolenia za wysoki poziom merytoryczny, organizacyjny i praktyczne rozwiązania warsztatowe.

Uczestnicy systemu GS1 płacą mniej. Warto sprawdzić rabaty!


Zgłoszenie >>

Szkolenia z e-administracji

Instytut Logistyki i Magazynowania zaprasza 3-6 października pracowników instytucji do udziału w cyklu szkoleń, poświęconym obsłudze elektronicznej urzędu przy wykorzystaniu platformy ePUAP2.


Uczestnicy dowiedzą się jak obsługiwać dokumenty elektroniczne w urzędzie, samodzielnie tworzyć formularze elektroniczne oraz wzory dokumentów elektronicznych, uruchamiać i obsługiwać punkt potwierdzający profile zaufane ePUAP. Nowością w cyklu jest szkolenie z Serwera Hetman Draco, na którym uczestnicy poznają zasady samodzielnego administrowania systemem bezpieczeństwa platformy ePUAP2.


Szkolenia kierowane są do pracowników administracji rządowej i samorządowej, instytucji publicznych, stowarzyszeń i związków gminnych. Szkolenia poprowadzą doświadczeni trenerzy – wdrożeniowcy, którzy podzielą się praktyczną wiedzą i umiejętnościami. Podczas szkoleń będzie możliwość uzyskania konsultacji. Terminy szkoleń oraz informacja o rejestracji znajdują się na stronie internetowej szkoleń.

     

 

© Instytut Logistyki i Magazynowania | 2012-2016

Login or Register

LOG IN

Register

User Registration
or Anuluj